Az IKEA, a világ legnagyobb bútorkereskedőjeként 131,000 embert foglalkoztat 41 országban.
Csütörtök
2012.11.15.
A bútorok megtervezésébe is bevonná a vásárlókat a svéd óriáscég tervezői csapata, így a termékek tükröznék gazdáik egyedi stílusát.
 

A vásárlók bevonása a kreatív munkafolyamatokba lehetőséget adna a fogyasztóknak, hogy egyedi termékeket hozzanak létre - annak ellenére, hogy az IKEA termékek valószínűleg mindig tömegcikkek fognak maradni. "Az, hogy bevonjuk a fogyasztókat a munkafolyamatba, nem számít új keletű dolognak, hiszen a bútorokat is ők maguk szerelik össze, hogy ezáltal alacsonyan tudjuk tartani az árainkat" - mondta a cég dizájnmenedzsere, Marcus Engman.

Engman szerint a kanapék ízlés szerinti kiegészítésével, vagy az egyedi anyagminták megálmodásával nem csupán a vásárlók nyernek, hanem mindez a cég számára is fontos lépcsőfokot jelent a fejlődésben. – írja a HVG.

Az IKEA nem csak a bútorok egyedivé tételével kíván újításokat hozni. A 2013-as katalógusuk már elérhető okos-telefonról egy IKEA applikáció, 'app' formájában is, amibe képfelismerő technológiát építettek, így a felhasználók extra tartalomhoz juthatnak a nyomtatott katalógus bővítményeként. Emellett különböző lakberendezési tippeket osztanak meg a használókkal, valamint interaktív 3D modelleket és filmeket is tartalmaz az app. „Felismertük azt a tényt, hogy rengeteg vásárlónkat sikerült rendezettebb otthoni életre ösztönöznünk, ezért többet szeretnénk nyújtani egy megszokott nyomtatott katalógusnál. Az új technológiás alkalmazással lehetőség nyílik arra, hogy a vásárlók egész évben extra tartalomhoz jussanak hozzá.” – mondta Yeong Tze Kuen, az IKEA regionális igazgatóhelyettese.


Papp Csaba
újságíró

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Intenzívebb expanzió /2015.06.15.

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.

Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon /2025.09.03.

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

népszerű a fórumban