Elindult a szerb franchising oldal

Déli szomszédunk franchise piaca még viszonylag gyerekcipőben jár, azonban rendkívül gyors fejlődést mutatott az elmúlt években. Az üzleti élet központja Belgrád, ahol a valamivel több, mint hétmilliós szerb lakosságból 1,3 millió ember lakik. A szerb franchise piacon jelenleg 20 ezer ember tevékenykedik nemzetközi vagy szerb hálózatnál. Az ország piacán a külföldi hálózatok száma meghaladja a szerbekét, azonban az elmúlt évek azt bizonyították, hogy jól felépített, minőségi koncepciók születtek– kiváltképp a szolgáltatási szektorban.
Szerbiában három fázisra lehet bontani a franchise hálózatok térhódítását. Az egykori Jugoszláviában igen hamar, már a hetvenes évek közepén megjelentek az első – többségben amerikai - franchise rendszerek. Az Avis, a Hertz, az Intercontinental, vagy éppen a McDonald’s is ekkor kezdte működését a szerb piacon.
Második szakaszként azt az időszakot lehet definiálni, amikor a helyi vállalatok a nyolcvanas évek végén meglátják a lehetőséget a franchise-ban, mint vállalkozási formában és megkezdik terjeszkedésüket – elsősorban belföldön. Olyan cégek készítették el saját franchise csomagjukat mint a Montenegro Express, Tiger, vagy a Yumco.
A legerősebb külföldi hálózatok azonban az elmúlt tíz évben hódították meg az országot. Elsősorban a divat szektorban történtek jelentős változások (Zara, Mango, Springfield, Oviesse stb.), de ugyanúgy az amerikai Office 1 Superstore is 2003-ban, a Fornetti pedig 2007-ben kezdte meg szerbiai térhódítását.
A franchise gyors fejlődése az országban arra engedi következtetni a szakértőket, hogy a közeljövőben megjelennek az első szerb hálózatok a nemzetközi piacon is, ami egy pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!