Elindult a szerb franchising oldal
Déli szomszédunk franchise piaca még viszonylag gyerekcipőben jár, azonban rendkívül gyors fejlődést mutatott az elmúlt években. Az üzleti élet központja Belgrád, ahol a valamivel több, mint hétmilliós szerb lakosságból 1,3 millió ember lakik. A szerb franchise piacon jelenleg 20 ezer ember tevékenykedik nemzetközi vagy szerb hálózatnál. Az ország piacán a külföldi hálózatok száma meghaladja a szerbekét, azonban az elmúlt évek azt bizonyították, hogy jól felépített, minőségi koncepciók születtek– kiváltképp a szolgáltatási szektorban.
Szerbiában három fázisra lehet bontani a franchise hálózatok térhódítását. Az egykori Jugoszláviában igen hamar, már a hetvenes évek közepén megjelentek az első – többségben amerikai - franchise rendszerek. Az Avis, a Hertz, az Intercontinental, vagy éppen a McDonald’s is ekkor kezdte működését a szerb piacon.
Második szakaszként azt az időszakot lehet definiálni, amikor a helyi vállalatok a nyolcvanas évek végén meglátják a lehetőséget a franchise-ban, mint vállalkozási formában és megkezdik terjeszkedésüket – elsősorban belföldön. Olyan cégek készítették el saját franchise csomagjukat mint a Montenegro Express, Tiger, vagy a Yumco.
A legerősebb külföldi hálózatok azonban az elmúlt tíz évben hódították meg az országot. Elsősorban a divat szektorban történtek jelentős változások (Zara, Mango, Springfield, Oviesse stb.), de ugyanúgy az amerikai Office 1 Superstore is 2003-ban, a Fornetti pedig 2007-ben kezdte meg szerbiai térhódítását.
A franchise gyors fejlődése az országban arra engedi következtetni a szakértőket, hogy a közeljövőben megjelennek az első szerb hálózatok a nemzetközi piacon is, ami egy pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlen lett volna.
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!