Spar franchise - miért csak most?
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. múlt heti közleményében tudatta, hogy Wittner Mártonnal, a móri magán-kiskereskedővel kötött partner-szerződést. A megállapodás értelmében 2012. szeptember 20-tól a vállalkozó egyik üzlete SPAR Partner egységként működik tovább és ezáltal megkezdődött a hálózat franchise partnerek bevonásával történő bővítése.
– „A SPAR kereskedelmi üzletlánc Európa csaknem valamennyi országában franchise-rendszerben működik, Magyarország eddig kivétel volt” – mondta el az MTI-nek Fehér István a cég kommunikációs vezetője. A franchise-hálózat jövőbeni kialakításának ütemezéséről nem tudott tájékoztatást adni a kommunikációs vezető, a bővítés a megfelelő partnerek megtalálásától függ, azonban az biztosra vehető, hogy a mostani megállapodást továbbiak fogják követni.
Szerkesztőségünk szintén felkereste a sajtó osztályt, hogy megtudjuk, a hazánkban 1991 óta jelenlevő multicég miért csak most kezd neki a magyarországi franchise hálózat kiépítésének.
“Amikor, a rendszerváltás után megjelent Magyarországon a Spar, egy kereskedelmi hálózat létrehozása volt a cél. Az ehhez kialakított stratégia – ahogy a versenytársak esetében is - saját boltok nyitásáról szólt országszerte és egészen ezidáig ezt a stratégiát követte a cég. Most azonban a vezetőség úgy döntött, hogy elkezdi kiaknázni a franchise nyújtotta lehetőségeket és elindítja Partnerprogramját.” – mondta el Fehér István munkatársunknak.
Az első franchise partner mellett a hálózat saját egységek nyitásával is bővül, idén öt további saját üzletet nyitott, illetve nyit a társaság.
A SPAR a világ legnagyobb, önkéntes alapon szerveződött kereskedelmi lánca, amely 34 országban nagyrészt kiskereskedők franchise típusú szerveződéseként, ugyanazon a néven és egységes logóval, de döntően egymástól független cégekként, nem multinacionális alapon tevékenykedik. A SPAR Magyarország Kft. 1991-ben kezdte meg működését hazánkban, és az azóta eltelt idő alatt kiépítve országos hálózatát az ország egyik vezető kiskereskedelmi láncává vált. A magyarországi SPAR közel 400 egysége tavaly összesen 335 milliárd forint árbevételt ért el.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?