A 7-Eleven viszonylag kevés országban található, hozzánk legközelebb a Skandináv országokban, Dániában és Svédországban vannak jelen. Ennek ellenére 85 000 egységgel rendelkezik melynek jelentős része az Egyesült Államokban, Dél-Koreában, valamint Japánban található.
A hálózat leginkább egy hazai éjjel-nappalira hasonlít, a két világháború között indult Amerikában, először pedig benzinkutak mellett nyíltak meg. A hálózat az ezredforduló előtt került Japán tulajdonba, ahol teljesen más modellel kísérleteztek, és önálló kisboltokat hoztak létre.
A hálózat történetéről tavaly írtunk hosszabban.
Milyen krízisek érnek egy ilyen vállalatot?
Az Egyesült Államokban folyamatosan csökken a tankolások száma, az elektromos autók elterjedése miatt, hiszen itt a töltés sokkal több idő, és gyakran éttermek mellé építenek töltőállomásokat. A másik komoly probléma a dohányzás visszaszorulása (már „csak” minden ötödik amerikai dohányzik, a korábbi minden harmadik helyett), korábban pedig a dohánytermékek értékesítése adja a hálózat bevételének jelentős részét.
Tehát egy csökkenő piacon kéne élve maradni a hálózatnak.
Milyen megoldást találtak erre a japánok?
A japán anyacég hazájában sok innovációval kísérletezett melyeknek köszönhetően ott már 20 000 egységgel működik a 7-Eleven. Ezeket szeretnék átvinni a tengerentúli piacra.
Az első és legfontosabb a friss ételek, a hálózat szeretné elérni, hogy az Egyesült Államokban minden üzlet napi szinten kapjon szállítmányt, így mindig friss termékekkel várhatják vásárlóikat. Emellett ezek minőségét is szeretnék emelni, hogy ne csak hotdog-ot és fánkot áruljanak, hanem rendes reggelit, szendvicseket.
Természetesen ez nagyon komoly termékfejlesztést is hoz magával, hiszen korábban nem rendelkezett a hálózat, hasonló, rendes kész ételekkel. Úgyhogy ma már kaphatunk meleg tacot és Japán onigiri-t is az üzletekben.
Folyamatos termék és vásárló elemzés. Jelenleg a hálózat loyalty programjában több 100 millió vesznek részt, ezt azt jelenti, hogy a hálózat nem csak azt tudja mit ad el, hanem azt is, hogy kinek (nem, kor stb.), így sokkal precízebb napszakonként változó marketinget tud folytatni. Hiszen látják mely időszakokban mely vásárlók térnek be az üzletbe.
Az, hogy a 7-Eleven sikerrel jár csak évek múlva derül ki.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...