A szakmai előadásokat Soóki-Tóth Gábor az Otthon Centrum elemzési vezetője és Tarjányi Tamara, Trend International Market Research Kft. kutatója tartotta.
Soóki-Tóth Gábor a várható ingatlanpiaci várakozásokról beszélt, méréseik szerint az lakáspiac jövőre is jelentősen bővülni fog, az ingatlanárak növekedése nem áll meg. Emellett a gazdaság stabilizálódása is emeli a keresletet, ezáltal az árakat, bérleti díjakat is.
Tarjányi Tamara a generációkról beszélt, mely korosztály, milyen elvárásokat támaszt munkáltatói felé, mi motiválja őket és milyen problémákkal küzdenek, az X-től az Alpha generációig. Az idősebbek a kiszámíthatóság keresik, gyakran pesszimisták, míg a fiatalok gyorsan alkalmazkodnak, ugyanakkor nem annyira lojálisak, mint a korábbi nemzedék. Természetesen nem csak a munkában a vásárlói szokásokban is nagy különbségek mutatkoznak. A fiatalabb generációk egyre inkább keresik a webshopokat, kioskokat és kerülik a személyes vásárlást, de ha mégis ilyen helyzetbe kerülnek egyedi, személyes bánásmódot várnak el.
A Z (1996-2010) és az alpha (2010-) generációkra sokkal nagyobb hatással vannak az influencerek és a social média, tehát őket más csatornákon, felületeken lehet megszólítani. Emellett a fiatalabbak környezettudatosabbak és számukra fontos a hálózatok/cégek üzenete is nem csak a termékek, szolgáltatások minősége.
A szakmai előadásokat követően, kerekasztal beszélgetéssel záródott az esemény, melynek résztvevői Dr. Kupai Mihály a BENU Gyógyszertárak franchise igazgatója, a Rádi Balázs a Herbária vezérigazgatója, Kühne Kata a Otthon Centrum ügyvezetője és Sümegi László a BELLOZZO® és Burger King éttermeket üzemeltető Fusion Zrt. elnöke.
A hálózatok vegyesen vették az utóbbi egy évet, többek sikeresen kilábaltak az utóbbi évek nehézségéből, ugyanakkor vannak hálózatok, akik még nem látják a fényt az alagút végén. A franchise partnerek helyzete is hasonló, és „nyílik az olló a jól és rosszul teljesítő átvevők között”. A résztvevők, egyetértettek abban, hogy a következő év egy lassú de biztos kilábalása fog telni, és komoly bizonytalanságot okoz a forint értékének változása. A Trump alatt bezárkózó amerikai gazdaság, nagyban emelheti a dollár értékét, ezzel komoly inflációt okozva a hazai piacon, hiszen szinte minden terméket, alapanyagot külföldről importálunk, és ez általános áremelkedéshez vezet szinte minden szektorban.
Ha a forint értéke nem esik jelentősen, akkor is kisebb áremelkedéssel kell számolni, hiszen sok hálózat még nem vezette át a korábbi költség növekedéséket. Illetve egyetértés volt abban is, hogy a munkaerő keresés könnyebb lett, ugyanakkor még közel sem nem érte el a járvány előtti állapotot és a hálózatok többsége jelentős fluktuációcal küzd.
Tagjainkat szeretettel várjuk következő rendezvényeinken, február 6-án a Magyar Franchise Szövetség Gálavacsoráján.
Április 3-án a Budapesti Franchise Kiállításon pedig, minden érdeklődőt, átvevőt és rendszergazdát várunk szakmai előadásokkal, és rengeteg izgalmas kiállítóval hazánkból és a környező országokból
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az AI mégsem megoldás a gyorséttermek minden problémájára?
/2025.10.27.
A nagy AI trendtől sok vállalkozás azt várta, hogy végre nem kell többet foglalkozni a munkaerő problémákkal és már tényleg csak az étterem konyhájába kell ember.
A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.
A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
legolvasottabb
A franchise fogalma
/2019.04.13.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...