Cégek mindent megtesznek a visszatérő ügyfelekért, hiszen egyáltalán nem mindegy 1 Ft marketing költség 2, 4 vagy éppen 15 Ft a forgalmat eredményez. Az pedig szinten kérdés, hogy az új vásárlók mekkora százaléka lesz visszatérő ügyfél.
A visszatérő ügyfelek számának növeléséhez pedig nem elegendő egy minőségi termék vagy éppen egy magas színvonalú szolgáltatás biztosítása, hanem egy profi panaszkezelési rendszer kiépítése is szükséges.
Az ábrán látható paradoxon narancs vonala jól mutatja, hogy a panaszkodó ügyfelek könnyedén visszatérő vásárlóvá válhatnak. A legmeglepőbb, hogyha maximális kiszolgálást nyújt a cég, kiváló a termék, elégedett a személyzettel, minden tökéletes... csupán 80%-uk tér vissza, alig 5%-kal több mintha negatív élmény érné ugyanezeket a fogyasztókat.
Ha minden a forgatókönyv szerint történik, az nem okoz meglepetést, így pedig lenyűgözni is nehéz a vendéget. A statisztikák viszont azt mutatják, ha először csalódást is okozunk egy ügyfélnek, abból a kompromisszumok nélküli panaszkezeléssel akár előnyt is kovácsolhatunk. Tipikusan ha egy szolgáltatónál - például szépségszalonban - a vendéget negatív élmény éri, sokszor nem tesznek panaszt, egyszerűen eltűnnek - alig 5%-uk fog így visszatérni. Ugyanez igaz azokra, akik panaszt tesznek, de nem kapnak megfelelő választ a cégtől. Egy sablon levél, vagy egy viszonzatlanul hagyott értékelés a közösségi oldalon tehát ugyanoda vezet. Nem elég tehát egyszerűen kommentelni az elégedetlen vendég értékelését.
A tökéletes vendégélményt nehéz elérni, a panaszkezelés ezzel szemben egyszerű és elképesztő eredményeket hozhat. Ha egy vizit a fogorvosnál fájdalmasra sikerül vagy elromlik a frissen vásárolt készülék a fogyasztó elégedetlen. Amennyiben viszont panaszt tesz és erre pozitív választ kap, pl. egy díjmentes kezelés formájában vagy új készüléket/terméket, akkor szinte biztosan törzsvásárlóvá válnak.
Az ábrán a várttal szemben a visszatérők aránya között mutatkozó szakadék nem az elégedett és elégedetlen vendégek között van. Az igazi vízválasztó nem az lesz a vendég szemében, hogy csalódás érte-e vagy elégedetten távozott-e. A kimenetelt az fogja eldönteni, hogy hiba esetén a vállalkozó hogyan kezeli azt.
Támogatni kell az ügyfeleket a panasztételben, arra kell buzdítani őket, hogyha csalódás érte őket azt tegyék szóvá. A néma fogyasztó el fog tűnni és a vállalkozónak sosem lesz lehetősége rá, hogy előnyt kovácsoljon a hibájából, raádásul potenciális törzsvendégeket veszít ezáltal. Ha valaki elégedetlen, de nem jut eszébe, hogy ezt szóvá tegye, akkor szinte biztos elvesztett egy ügyfelet a cég. Ha viszont tud visszajelzést adni és ezt őszintén meghálálja a cég képviselője, akkor életre szóló lojalitással jutalmazza ezt a fogyasztó.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...