A marketingünk legfontosabb kérdései

Szerda
2024.03.06.
A sikeres marketing elengedhetetlen eleme, hogy fel tudjuk tenni a megfelelő kérdéseket. Minden kérdés egy spektrumon helyezkedik majd el attól függően, hogy mennyire cél- vagy kivitelezés-orientált.
 

Egy célközpontú kérdés a stratégiai szintű döntéseket támogatja ("Milyen eredményeket akarunk elérni a kampánnyal, értékesíteni vagy a márkát építeni?"), ezzel szemben a kivitelezés-alapú kérdésekkel a megvalósítás részleteit írhatjuk körbe ("Milyen cím szavakat használjunk a hirdetésben? Milyen szoftvert használjunk a lead-ek menedzselésére?").

A franchise hálózatokban a vezetőknek főleg a célorientált kérdések a fontosak. Tudni kell őket fel tenni és megválaszolni is. Egy jó hálózatban a központ munkatársai és marketingesei képesek lesznek feltenni a kivitelezéshez kapcsolódó kérdéseket, sőt megválaszolni is. Ám a megfelelő célközpontú kérdések nélkül, nem lehet hatékony marketinget építeni.

A rendszergazdáknak (és minden vállalkozónak) fel kell tudnia tenni a célalapú kérdéseket a kivitelezéshez használt eszközök kapcsán: "Valóban alkalmas a hírlevélküldés arra, hogy új ügyfeleket szerezzünk a cégnek?". Ennek a fordítottja is igaz hisz a "cél szentesíti az eszközt". A munkatársaidnak fel kell tudnia tenni a cél-központú kérdéseket a választott eszközök kapcsán: "Milyen eredményt próbálunk meg elérni a Facebook hirdetésekkel? Megfelel-e erre a célra? Elérjük vele a célközönséget?".

A kérdések (és a válaszok) hiányában a vállalkozók oda jutnak, hogy pusztán azért folytatnak marketinget, hogy legyen. Céltalanul hoznak létre promóciót, csak hogy ki pipáljanak egy feladatot. Azért választanak egy szoftvert mert az a legolcsóbb, akkor is ha a céljaiknak nem felel meg. Vagy olyan eszközöket használnak eleve, ami nem felel meg a stratégiának. Ezeket a hibákat mind orvosolni lehetne, ha a vállalkozók megtanulnák feltenni a MEGFELELŐ kérdéseket.

Franchise átvevőként a kérdések többségét a rendszergazda megválaszolja a kézikönyveken és a felhalmozott üzleti tudáson keresztül. Ha csatlakozáson gondolkodik ma valaki a kérdések elsősorban a koncepció értékelésére kell, hogy koncentrálódjanak. Nem szabad fejjel előre ugrani a csatlakozásba, a legjobb hosszútávú kapcsolatok franchise átvevő és rendszergazda között akkor születnek, ha a jelöltek megfontolt döntést hoznak. Itt nem csak az a fontos, hogy milyen kérdést teszünk fel (pl. "Mennyi idő alatt térül meg a befektetésem?"), hanem az is, hogy kinek tesszük azt fel: rendszergazda, barát, család, ügyvéd vagy éppen a hálózatba tartozó más franchise átvevők (a válasz itt: mindenkinek tegyük fel a kérdést).


SAJTÓKÖZLEMÉNY

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.