Egy célközpontú kérdés a stratégiai szintű döntéseket támogatja ("Milyen eredményeket akarunk elérni a kampánnyal, értékesíteni vagy a márkát építeni?"), ezzel szemben a kivitelezés-alapú kérdésekkel a megvalósítás részleteit írhatjuk körbe ("Milyen cím szavakat használjunk a hirdetésben? Milyen szoftvert használjunk a lead-ek menedzselésére?").
A franchise hálózatokban a vezetőknek főleg a célorientált kérdések a fontosak. Tudni kell őket fel tenni és megválaszolni is. Egy jó hálózatban a központ munkatársai és marketingesei képesek lesznek feltenni a kivitelezéshez kapcsolódó kérdéseket, sőt megválaszolni is. Ám a megfelelő célközpontú kérdések nélkül, nem lehet hatékony marketinget építeni.
A rendszergazdáknak (és minden vállalkozónak) fel kell tudnia tenni a célalapú kérdéseket a kivitelezéshez használt eszközök kapcsán: "Valóban alkalmas a hírlevélküldés arra, hogy új ügyfeleket szerezzünk a cégnek?". Ennek a fordítottja is igaz hisz a "cél szentesíti az eszközt". A munkatársaidnak fel kell tudnia tenni a cél-központú kérdéseket a választott eszközök kapcsán: "Milyen eredményt próbálunk meg elérni a Facebook hirdetésekkel? Megfelel-e erre a célra? Elérjük vele a célközönséget?".
A kérdések (és a válaszok) hiányában a vállalkozók oda jutnak, hogy pusztán azért folytatnak marketinget, hogy legyen. Céltalanul hoznak létre promóciót, csak hogy ki pipáljanak egy feladatot. Azért választanak egy szoftvert mert az a legolcsóbb, akkor is ha a céljaiknak nem felel meg. Vagy olyan eszközöket használnak eleve, ami nem felel meg a stratégiának. Ezeket a hibákat mind orvosolni lehetne, ha a vállalkozók megtanulnák feltenni a MEGFELELŐ kérdéseket.
Franchise átvevőként a kérdések többségét a rendszergazda megválaszolja a kézikönyveken és a felhalmozott üzleti tudáson keresztül. Ha csatlakozáson gondolkodik ma valaki a kérdések elsősorban a koncepció értékelésére kell, hogy koncentrálódjanak. Nem szabad fejjel előre ugrani a csatlakozásba, a legjobb hosszútávú kapcsolatok franchise átvevő és rendszergazda között akkor születnek, ha a jelöltek megfontolt döntést hoznak. Itt nem csak az a fontos, hogy milyen kérdést teszünk fel (pl. "Mennyi idő alatt térül meg a befektetésem?"), hanem az is, hogy kinek tesszük azt fel: rendszergazda, barát, család, ügyvéd vagy éppen a hálózatba tartozó más franchise átvevők (a válasz itt: mindenkinek tegyük fel a kérdést).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
A mester franchise modell egyedülálló utat kínál a vállalkozóknak, lehetővé téve a gyors terjeszkedést. De mit is jelent valójában, és milyen kihívásokkal jár?
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...