Rózsaszín hullám a franchise-ban

Egy étteremnek állandó kihívást jelent a menü ráncfelvarrása. Kevés fogyasztó van, aki hajlandó minden egyes nap ugyanazt rendelni, előbb utóbb a legtöbb ember megunja magát, és ha az étterem nem tud újat mutatni, a konkurenciához megy. Egy kisvállalkozásnak kevésbé van kapacitása folyton előrukkolni újdonságokkal, egy franchise-nál viszont ez az alaptámogatás része és állandó fejlesztések folynak.
Már a franchise hajnalán is gyakori volt, hogy a kínálatot sikeres médiához kötötték. A 80-as években a McDonald's első nem-meki témájú happy meal ajándéka pont a Barbies és a Hot Wheels volt, melyekből az egyik most ismét visszatért. Kerek 40 év után ugyanis megjelent a Barbie a mozikban a Mattel játékgyártó új stratégiájának hála és ha nem is mindenki kedvence, marketing szenzációként még is bevonult a köztudatba - és így kiváló táptalajt kínál az éttermeknek, hogy meglovagolják a trendet.
A magyar éttermi piac kevésbé trendkövető, de ha külföldre tekintünk, főleg Amerikában elkapta a rózsaszín-láz az éttermeket. Glitter, "pink-íz", színes feltétek, egyedi, túlízesített desszertek vagy éppen a Starbucks Barbie Frappucino-ja. Volt olyan kávézó, amelyik Barbie limonádéval próbálkozott, vagy hotel, ahol Barbie koktélokat szolgáltak fel, pékség Barbie sütikkel, vagy étterem ahol mindenféle édességbe mártott bundáskenyeret adtak ilyen néven.
Az étlapok időzítése kísérteties koordinációra utal, ugyanis a legtöbb esetben már a mozi premierje előtt elkezdték árulni a játékfilm nevéből hasznot húzó ételeket. Az sem kizárható, hogy a film mögött álló Mattel maga kezdeményezte ezeket, az olyan nagy hálózatok esetében, mint a Starbucks ugyanis nem vennék félvállról a Barbie név használatát. Ahogyan anno a McDonald's külön engedélyt szerzett a Barbie játékok gyerekmenü mellé történő használatára, úgy valószínűleg most is előzetes megegyezés tárgyát képezte a Barbie-témájú ételek áradata a piacon.
A franchise hálózatok számára marketing szolgáltatásokat kínáló SpotOn marketingvezetője szerint, a platformjukat használó éttermek több, mint 200 féle Barbie-témájú fogást adtak az étlapjukhoz az utóbbi időben, többnyire italokat és desszerteket. Szerintük szinte az összes étteremtípus beszállt a trendbe, gyorsétterem, full-service, kávézók, pékségek, bárok.
Az egyik forgalmazó, a SisterYard társtulajdonosa szerint megérte beszállni a trendbe, a Barbie-limonádéjuk ugyanis gyorsan beitta magát a hálózat indulása óta számított top 3 bestsellerébe a kávézóban. Ők pusztán azért szálltak be a Barbie-vonalba - elmondásuk szerint - mert egy vonatozás alkalmával a közösségi médiában arra lettek figyelmesek, hogy a legtöbb poszt Barbie-témájú és jogosan arra a következtetése jutottak, hogy a vendégeik is tisztában vannak a rózsaszín márkával.
A filmek csak egy lehetőséget jelentenek az éttermeknek, a McDonald's az utóbbi években gyerekes játékok helyett egyre gyakrabban ad celeb-témájú ajándékokat a gyerekmenük mellé, egyre nagyobb sikerrel.
Itthon általában csak elvétve találni jó marketing fogásokat a gasztro szektorban, habár érdemes lenne többet próbálkoznia az éttermeknek, és nem csak nekik. Az egyik szálloda ahol Barbie témájú koktélokat vezettek be, a vezető bevallása alapján 20-30%-os forgalomnövekedést látott és rengeteg új vendéget.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
A Randy's Donuts 1952 óta fokozatosan beitta magát az amerikai kultúrába. Az ikonikus fánkozó most hazánkba érkezik és keresi első franchise partnerét.
Mennyiben különbözik a hazai és külföldi fogyasztók ízlése és mitől függ, hogy egy étterem mivel próbálkozik itthon.
MrBeast franchise kísérletei új kaput nyitottak az influencer-vállalkozások világában, most viszont úgy tűnik még sem járt teljesen sikerrel a próbálkozás.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hazánkban a szállodaiparban és a gyorsétkeztetésben bukkant fel először a franchise, azóta sokat változott. A franchise fejlődése jól halad Magyarországon.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.