A "social proof" ma az építő köve a legtöbb kis- és közepes vállalkozás sikeres marketingjének. Más felhasználók által generált tartalmakban 9.8x jobban megbízunk, mint egyszerű fizetett promóciókban. Mielőtt egy cég felépítene egy erős márkát, a leghatékonyabban úgy tud meggyőzni kételkedő felhasználókat ha a meglévő elégedett fogyasztóira hivatkozik. Ezért szórják tele a webshopok a meglévő visszajelzésekkel a honlap minden szegletét, ezért buzdítanak minket lépten nyomon arra, hogy "értékeljünk egy üzletet" online, vagy, hogy "osszuk meg az élményünket egy termékkel".
Az ilyen megnyilvánulások megosztására leggyakrabban a közösségi médiában (pl. Facebook), de fizikai lokációk esetében leginkább a Google Maps térképén van lehetőség. Azt gondolnánk, hogy miután megosztunk egy értékelést egy kedvelt (vagy kevésbé kedvelt) étteremről, ezzel le is tudtuk a szerepünket ebben a marketing játékban. Azonban mint a legtöbb területen, ebben is előnyt élveznek a nagy játékosok - gyakran a kis szereplők rovására.
Kevésbé szembetűnő, de mint mint a legtöbb területen, a Google Maps értékelések esetében is fennáll a csalás és a hamisítás lehetősége. Jobb esetben ez a pozitív értékelések hamisítását jelenti, rosszabb esetben a kis cégek gyors kisemmizését a negatív visszajelzések meghamisításával. Főleg egy sűrű belvárosi piacon és főleg a turizmus-függő szektorokban ugyanis, 1 vagy 2 csillag különbség az értékelésben jelentős forgalomcsökkenéshez és akár bezáráshoz is vezethet.
A jelenlegi online-orientált piac és az olyan platformok növekvő szerepe, mint a Google Maps külön kegyelemdöfést jelent az idősebb korosztálynak és azon cégeknek, amelyeknek a vezetése kevésbé alkalmazkodott ezekhez az elvárásokhoz. Amikor még csak kiépülőben volt ez az infrastruktúra már jelentek meg hírek arról, hogyan mennek tönkre a felkészületlen cégek. A 2010-es évek elején egyre több cég került fel automatikusan a Google Maps-re, gyakran a tulajdonosok tudta nélkül - ez pedig ma már szinte magától értetődő. Ekkor a Wired riportja pl. egy olyan étteremről számolt be, melynek a Google tévesen tüntette fel a nyitvatartását és az egészen addig nagy helyi népszerűségnek örvendő hely forgalmának 3/4-ét elvesztette egyik napról a másikra. A tulajdonos perelt is miután a be kellett zárnia éttermé, hiszen okkal a Google-t okolta a hibáért, azonban a platform üzemeltetőknek bombabiztos pozíciója van ebből a szempontból és ezeket az információkat sokszor más felhasználók töltik fel pontosan, ezért felelősséggel sem tartozik értük.
A következő részben kitérünk arra, hogyan lehet elkerülni ezeket a visszaéléseket.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...