A Google Maps árnyoldala

Csütörtök
2023.08.03.
A lokációs marketingről szóló cikk sorozatunk 1. részében a Google Maps használatával járó előnyöket és annak kockázatait fogjuk bemutatni.
 

A "social proof" ma az építő köve a legtöbb kis- és közepes vállalkozás sikeres marketingjének. Más felhasználók által generált tartalmakban 9.8x jobban megbízunk, mint egyszerű fizetett promóciókban. Mielőtt egy cég felépítene egy erős márkát, a leghatékonyabban úgy tud meggyőzni kételkedő felhasználókat ha a meglévő elégedett fogyasztóira hivatkozik. Ezért szórják tele a webshopok a meglévő visszajelzésekkel a honlap minden szegletét, ezért buzdítanak minket lépten nyomon arra, hogy "értékeljünk egy üzletet" online, vagy, hogy "osszuk meg az élményünket egy termékkel".

Az ilyen megnyilvánulások megosztására leggyakrabban a közösségi médiában (pl. Facebook), de fizikai lokációk esetében leginkább a Google Maps térképén van lehetőség. Azt gondolnánk, hogy miután megosztunk egy értékelést egy kedvelt (vagy kevésbé kedvelt) étteremről, ezzel le is tudtuk a szerepünket ebben a marketing játékban. Azonban mint a legtöbb területen, ebben is előnyt élveznek a nagy játékosok - gyakran a kis szereplők rovására.

Kevésbé szembetűnő, de mint mint a legtöbb területen, a Google Maps értékelések esetében is fennáll a csalás és a hamisítás lehetősége. Jobb esetben ez a pozitív értékelések hamisítását jelenti, rosszabb esetben a kis cégek gyors kisemmizését a negatív visszajelzések meghamisításával. Főleg egy sűrű belvárosi piacon és főleg a turizmus-függő szektorokban ugyanis, 1 vagy 2 csillag különbség az értékelésben jelentős forgalomcsökkenéshez és akár bezáráshoz is vezethet.

A jelenlegi online-orientált piac és az olyan platformok növekvő szerepe, mint a Google Maps külön kegyelemdöfést jelent az idősebb korosztálynak és azon cégeknek, amelyeknek a vezetése kevésbé alkalmazkodott ezekhez az elvárásokhoz. Amikor még csak kiépülőben volt ez az infrastruktúra már jelentek meg hírek arról, hogyan mennek tönkre a felkészületlen cégek. A 2010-es évek elején egyre több cég került fel automatikusan a Google Maps-re, gyakran a tulajdonosok tudta nélkül - ez pedig ma már szinte magától értetődő. Ekkor a Wired riportja pl. egy olyan étteremről számolt be, melynek a Google tévesen tüntette fel a nyitvatartását és az egészen addig nagy helyi népszerűségnek örvendő hely forgalmának 3/4-ét elvesztette egyik napról a másikra. A tulajdonos perelt is miután a be kellett zárnia éttermé, hiszen okkal a Google-t okolta a hibáért, azonban a platform üzemeltetőknek bombabiztos pozíciója van ebből a szempontból és ezeket az információkat sokszor más felhasználók töltik fel pontosan, ezért felelősséggel sem tartozik értük.

A következő részben kitérünk arra, hogyan lehet elkerülni ezeket a visszaéléseket.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.