Megéri-e programozó iskolát nyitni?

Coders Lab / A lengyel hálózat sikeresen navigálta a kiszámíthatatlan gazdasági környezetet és tovább terjeszkedett Európa-szerte
Péntek
2023.04.14.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
 

Azt hinnénk a több lehetőség mindig jobb. Egy kísérletben két standot állítottak fel a szupermarketben, az egyiknél 6, a másiknál 24 féle lekvárt lehetett kipróbálni. Ha ízlett a vásárlónak, helyben be is tudta tenni a kosárba az adott ízű lekvárt. Melyik standnál fogyott több termék? Amíg 6 opcióból kellett választani, a vásárlók közel harmada vásárolt is, amint 24 lehetőség között kellett dönteni, ez a szám a tizedére zuhant, alig 3% vásárolt. Hasonló problémába ütköznek ma vállalkozni vágyók: túl sok lehetőség van a piacon.

A problémát tovább bonyolítja, hogy sokan saját ötlettel szeretnének bizniszt indítani. Mindez tapasztalat nélkül rengeteg induló koncepció végét jelenti, melyek nem tudják időben kiheverni a velük járó gyerekbetegségeket. Tipikus példa erre, amikor kezdő vállalkozók pénzügyi terv vagy cashflow nélkül vágnak bele álmuk megvalósításába. Ennek a megelőzésére született a "franchise", lényegében már működő márkák és bizonyított, jövedelmező vállalkozások licenszelhetők így. A világ legnagyobb hálózatai ilyen formában működnek, legyen szó éttermekről (McDonald's), bevásárlóközpontokról (pl. itthon a Spar) és még sok más szektorról.

A választási probléma itt is fennáll. Szűkítheti a kört azonban, ha olyan vállalkozást tudunk választani, mely egy valós piaci igényt elégít ki. A pandémia közepette például nem tűnt túl logikusnak éttermet indítani, megnőtt viszont az igény a webshopok iránt, a webfejlesztőket pedig betemette a munka. Az éttermeket ma már nem fojtogatja a piaci helyzet, de továbbra se emelkednek ki mint befektetési lehetőség. Programozókból viszont továbbra is hiány van, hazánkban és világszerte egyaránt.

Ezt a hiányt próbálja betölteni a lengyel Coders Lab, egy a számos nemzetközi franchise hálózatból, mely megpróbál betörni Magyarországra. A hálózatba fektető partnerek számára a bevételi forrást az általuk indított programozóiskola jelenti. Az így létrehozott vállalkozások a Coders Lab kész tananyagát, lefejlesztett rendszereit és üzleti tudását veszik át licensz díj ellenében. Hasonló módon forgalmaz hazánkban üdítőket a Coca-Cola például, mely nemzetközi márkaként csak licenszeli a jogokat az országra.

A Coders Lab jelenleg is Európa lefedése felé tart, legutóbb a szomszédunkban Csehországra és Szlovákiára szerződtek egy új befektetővel, a tervek szerint nyáron már indulnak is a kurzusok a helyi partner iskoláiban. Emellett további egységeket nyitottak Romániában, Spanyolországban és Indonéziában is. A lengyel hálózat jelenleg is a jövőbeni franchise partnerét keresi hazánkban, akivel közösen megnyitná első programozó iskoláját az országban.


Programozó iskola / Folyamatosan nő az igény a magasan képzett programozók után, de az egyetemekről egyre kevesebb IT szakember kerül a munkaerő piacra
Coders Lab franchise partner jelentkezés
Coders Lab franchise partner jelentkezés
If you see this, leave this form field blank
Franchise tanácsadó

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.