Tovább bővül a ruhakereskedelem

A ruhakereskedelem további bővülésével az iparág két éven belül meghaladhatja a 14 milliárd eurós forgalmat a közép-európai régióban.
Hétfő
2012.08.27.
Az elkövetkezendő években tovább erősödhetnek a legnagyobb ruhakereskedelmi hálózatok a közép-európai régióban.
 

A PMR nemzetközi piackutató cég előrejelzése alapján a Magyarországot, Bulgáriát Csehországot, Lengyelországot, Romániát és Szlovákiát felölelő Közép-Európában két éven belül meghaladhatja a 14 milliárd eurót a ruha,- és cipőkereskedelem éves forgalma. Annak ellenére, hogy az elmúlt években lelassult a piac bővülése, tovább nőtt a forgalom (a tavalyi éves forgalom egyszázalékos növekedés után elérte a 13 milliárd eurót). Az összeg fele a negyvenmilliós lakosságú Lengyelországban érkezett be a kereskedőkhöz.

Az öt legnagyobb nemzetközi ruhakereskedelmi vállalat – a C&A, a H&M, az Inditex, a New Yorker, az Orsay – mindegyike jelentős piaci részesedést ért el a hat közép-európai országban. Az elmúlt években a Zara, Bershka és Pull&Bear márkákat forgalmazó Inditex csoport volt a legerősebb a térségben az árbevétel tekintetében. A világ vezető ruha,- és cipőkereskedelmi vállalatának számító spanyol Inditex konszernnek van a legtöbb egysége a régióban (320), azonban a német Orsay összpontosítja leginkább figyelmét a közép-európai térségre, mivel üzleteinek csaknem felét (600-ból 270) itt található.

A PMR elemzésének figyelemre méltó megállapítása, hogy az összes forgalom 46 százalékát az olcsóbb termékek eladása teszi ki, melyek leginkább Magyarországon és Bulgáriában keresettek. Lengyelországban és Csehországban jellemzően több közép,- és felső árkategóriás ruhát adnak el, mint itthon.

(a.c.)


Papp Csaba
újságíró