Induló hálózatok között gyakori hiba a logó - és a hozzá társuló arculati anyagok - fontosságának alábecsülése. Az egységes megjelenés a siker kulcsa, különösen ha franchise hálózatokról van szó. Nem elég pozitív benyomást kelteni, a mögöttes üzenetet is meg kell fogalmazni - ezért pl. egy konkrét logó meghatározása előtt érdemes leülni és összefoglalni, hogy milyen értékeket képvisel a márkánk.
Ha meg vannak az építőkockák csak akkor érdemes a tervezőasztalhoz ülni. Induló vállalkozásoknak nem mindig fér bele a büdzsébe egy dizájner megbízása, hosszútávon viszont elengedhetetlen bevonni a megfelelő szakértelemmel rendelkező személyt vagy ügynökséget. Elsőre könnyűnek tűnhet egy logó megtervezése. Az Apple elődjének számító - és szintén Steve Jobs által alapított - NeXT logóját pl. röpke 100.000 dollárért (mai értéken kb. 100 millió forintért) tervezték meg. Ez elsőre pazarlásnak tűnhet egyetlen logóért, de emellé egy 100 oldalas könyv is készült melyben a tervező részletesen leírta a legapróbb döntések mögött álló gondolatmenetet. Akármilyen egyszerűnek is tűnhet a tervezési folyamat, ha felkérnénk egy cégvezetőt, hogy néhány oldalban írja le a tervezés folyamatát valószínűleg nem készülne hasonló terjedelmű dokumentum. Ezzel is jól lehet illusztrálni a gyakorlatban egy önerőből és dizájner által megtervezett logó között a különbséget.
Amin a vállalkozók is elgondolkodhatnak - még ha nem is ők tervezik majd meg a végleges logót - az annak típusa. Megkülönböztetünk ugyanis egyszerű szöveges logókat, ilyen pl. az IBM, a Coca-Cola vagy a Google logója is. Az ilyen esetekben kiemelt figyelmet élvez a kiválasztott betűtípus hiszen nem lesz külön jelzés, amely elvonná a figyelmet a szövegről.
A "szimbolikus" logókban jelennek meg először ezek a képi elemek. Ilyen logóval rendelkezik többek között a McDonald's és az Apple is. Habár ez a két kategória lefedi a legnagyobb hálózatok jelentős részét, léteznek úgy nevezett "absztrakt" logók is. Ezek többnyire geometriai formákra építenek, a legközismertebb példa erre az olimpiai játékok logója, de ilyesminek számít a Nike jele is. A szimbolikus logókkal szemben az absztrakt megoldások leginkább egyszerűségükben különböznek, sikerük pedig attól függ mennyire tudja a tervező a márka üzenetét a lehető legjobban leegyszerűsíteni, anélkül hogy az elveszne.
Az utolsó, címer-jellegű logók lényege, hogy az előbbi kategóriákat - de főként a képi és szöveges logókat - kombinálják egy közös "címerbe". Ilyen a Starbucks Coffee emblémája, vagy a Harley Davidson Motorcycles logója is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
Az utóbbi 5 év trendjei alapján mutatjuk be hogyan alakultak a franchise piacon a befektetési költségek.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...