Új korszak az élelmiszerboltok életében?
A Nielsen piackutató felméréséből megtudtuk, hogy jelenleg összesen 19 544 általános élelmiszerbolt működik az országban. Ez mindössze 25-tel kevesebb a tavalyi eredményhez képest, így kijelenthető, hogy 15 év után megállt az élelmiszerüzletek számának csökkenése. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számának ilyen szintű stabilitására a 90'-es évek óta nem volt precedens, arányuk az élelmiszer-kiskereskedelemben a tavalyival megegyező 89%.
Emellett egy év alatt néggyel több hipermarketet, 21 új diszkontot és héttel kevesebb szupermarketet számoltak a piackutató cég szakemberei. Javult a 401-2500 négyzetméteres üzletek (általában szupermarketek és diszkontok) piaci pozíciója, részarányuk a hazai kiskereskedelem élelmiszer-forgalmából 35 százalékra emelkedett.
Életre kelő kisboltok
A gazdasági válság eredményeként egész Európában jellemző a lakossági fogyasztás csökkenése. A vásárlók, leginkább Kelet –, és Közép – Kelet Európában, sokkal tudatosabbá váltak, a leglényegesebb árucikkekre fókuszálnak és egyre kevesebbet költenek a nem szükségletekhez kapcsolódó termékekre. A bevásárláshoz egyre kevésbé van szükség arra, hogy bevásárlóközpontokba menjenek, azt a közeli, sarki kisboltokban is megtehetik.
Egyes elemzők szerint a fogyasztás várhatóan – ugyan kisebb mértékben – de tovább fog csökkenni, aminek következtében a figyelem még inkább az élelmiszerboltok felé összpontosulhat. Ezt látszanak alátámasztani a magyarországi adatok is és sok nagy áruházlánc is a kisebb boltok nyitásában lát fantáziát. Az ausztriai Spar például kis boltok nyitását jelentette be Horvátországban.
(tup)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?