A Datassential 2023-as előrejelzései között kiemelt szerepet kapott az MI/AI vagyis a mesterséges intelligencia.
Az MI-nek számos lehetősége van az éttermi szektorban való alkalmazására. Például segíthet az étterem tulajdonosainak a folyamatok automatizálásában, így csökkentve a munkaerőigényt és növelve a hatékonyságot. Az AI segíthet az ételek összeállításában és az étterem kínálatának optimalizálásában, valamint a vendégek igényeinek jobb kiszolgálásában. Az AI-alapú chatbotok szintén segíthetnek a vendégek kérdéseinek megválaszolásában és a foglalások kezelésében. Összességében az AI-nak lehetősége van növelni az étterem hatékonyságát és javítani a vendégek élményét.
Az MI növekvő szerepét mi sem mutatja jobban, hogy az előző bekezdést (kisebb szerkesztésekkel) az Open AI chatbotja, a chatGPT írta. Szemben a korábbi iterációkkal az új technológiák, ha nem is azonos minőségben, de már több nyelven is – így magyarul is – tudnak kommunikálni. A külföldi munkaerőhiány tekintetében az ilyen algoritmusok növekvő kompetenciája tehermentesítheti az éttermeket, ahol nincs elegendő hús-vér személyzet.
Ahogyan az Open AI generált válasza is mutatja és ahogyan azt az Oracle éttermi fejlesztésekért felelős Chris Adams is megfogalmazta – az MI segítségével az éttermek eddig soha nem látott módokon tudják majd optimalizálni kínálatukat. Különösen ahogy egyre inkább elterjednek a digitális érintkezési pontok, a drive-in és kioszk rendelési felületeken az MI kénye kedve szerint alakíthatja a termékek megjelenítését, elrendezését így befolyásolva a fogyasztói döntéseket.
Ez elsőre nem tűnhet nagy dolognak, de a vendégeket éttermi környezetben néha meglepően könnyű manipulálni. Egy 2019-es tanulmányban például pont a McDonald’s kioszkjain tesztelték, hogyan befolyásolja a fogyasztói döntéshozatalt, ha csupán megcserélik a zéró és a cukros Coca-Cola ikonját a kioszkon. A kutatásban részt vevő több, mint 500 étterem vett részt és 12 héten keresztül tartott. Pusztán az ikonok sorrendjének megváltoztatásával megfordult a két termék értékesítése, míg a többi üdítőé változatlan maradt. Hasonló kísérleteket, nagy mennyiségben, automatikusan tud majd folytatni az MI a jövőben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...