A Datassential 2023-as előrejelzései között kiemelt szerepet kapott az MI/AI vagyis a mesterséges intelligencia.
Az MI-nek számos lehetősége van az éttermi szektorban való alkalmazására. Például segíthet az étterem tulajdonosainak a folyamatok automatizálásában, így csökkentve a munkaerőigényt és növelve a hatékonyságot. Az AI segíthet az ételek összeállításában és az étterem kínálatának optimalizálásában, valamint a vendégek igényeinek jobb kiszolgálásában. Az AI-alapú chatbotok szintén segíthetnek a vendégek kérdéseinek megválaszolásában és a foglalások kezelésében. Összességében az AI-nak lehetősége van növelni az étterem hatékonyságát és javítani a vendégek élményét.
Az MI növekvő szerepét mi sem mutatja jobban, hogy az előző bekezdést (kisebb szerkesztésekkel) az Open AI chatbotja, a chatGPT írta. Szemben a korábbi iterációkkal az új technológiák, ha nem is azonos minőségben, de már több nyelven is – így magyarul is – tudnak kommunikálni. A külföldi munkaerőhiány tekintetében az ilyen algoritmusok növekvő kompetenciája tehermentesítheti az éttermeket, ahol nincs elegendő hús-vér személyzet.
Ahogyan az Open AI generált válasza is mutatja és ahogyan azt az Oracle éttermi fejlesztésekért felelős Chris Adams is megfogalmazta – az MI segítségével az éttermek eddig soha nem látott módokon tudják majd optimalizálni kínálatukat. Különösen ahogy egyre inkább elterjednek a digitális érintkezési pontok, a drive-in és kioszk rendelési felületeken az MI kénye kedve szerint alakíthatja a termékek megjelenítését, elrendezését így befolyásolva a fogyasztói döntéseket.
Ez elsőre nem tűnhet nagy dolognak, de a vendégeket éttermi környezetben néha meglepően könnyű manipulálni. Egy 2019-es tanulmányban például pont a McDonald’s kioszkjain tesztelték, hogyan befolyásolja a fogyasztói döntéshozatalt, ha csupán megcserélik a zéró és a cukros Coca-Cola ikonját a kioszkon. A kutatásban részt vevő több, mint 500 étterem vett részt és 12 héten keresztül tartott. Pusztán az ikonok sorrendjének megváltoztatásával megfordult a két termék értékesítése, míg a többi üdítőé változatlan maradt. Hasonló kísérleteket, nagy mennyiségben, automatikusan tud majd folytatni az MI a jövőben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Új, világszerte ismert amerikai márkák jelenhetnek meg Magyarországon
/2025.09.03.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
A Balloide-Photo héliummal töltött, rögzített ballonokat használ légifelvételek készítésére, ami legális és zajtalan alternatívát kínál a drónokkal szemben egész Európában.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Miért működik a DODO franchise-ban, és miben tér el a többi futár cégtől?
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...