Melyek a legjobb franchise hálózatok külföldön és itthon? (2. rész)
UPS Store
Habár Magyarországon a szállító-óriás egységei nincsenek jelen hasonló koncepciókból hazánkban is találni. A legtöbben a UPS-re, mint szállítmányozó cégre gondolnak, "üzletei" azonban több kiegészítő is szolgáltatást kínálnak, melyek túlmutatnak a csomagok kezelésén. Leginkább egy nyomda és egy postai szolgáltatás ötvözeteként érdemes gondolni a UPS hálózatára.
Hazánkban az ilyen jellegű hálózatok még nem vetették meg a lábukat jelentős mértékben a Magyar Posta erős jelenléte miatt. De az elmúlt években már itt is elkezdtek terjeszkedni a UPS-hez hasonló márkák. A legismertebb nemzetközi brand az MBE (Mail Boxes Etc.), mely az elmúlt években nyitotta meg első egységeit Magyarországon.
Az MBE a UPS-hez hasonló szolgáltatás palettát kínál világszerte mintegy 3.100 lokáción. Futárszolgálat mellett az MBE grafikai tervezést és nyomdai munkákat is vállal egyéb logisztikai feladatok mellett. Az MBE egységei átvételi pontként is használhatók a legnépszerűbb szállító cégekkel együttműködésben (pl. UPS, FedEx, GLS, stb.).
Popeyes
A Louisiana-i koncepció az utóbbi években nyitogatta igazán szárnyait külföldön. A csirkés étteremlánc különlegességét a ropogós panír mellett néhány egyedi fogás adja. Hazai szinten leginkább a KFC-hez lehetne hasonlítani a franchise kínálatát, ha már Magyarországon nincs jelen a koncepció.
Az utóbbi években nyitott a Popeyes Európa fele ismét, 2021 végén az Egyesült Királyságban nyitottak így az sem kizárt, hogy mester partner bevonásával, akár Magyarországon is megjelenhet a márka a következő években. Addig is a Popeyes sikeréből kiindulva számos csirkés hálózatból lehet válogatni - habár az egyik legismertebb KFC nem keres franchise partnereket hazánkban.
A Popeyes sikerét jól mutatja, hogy rendszeresen top helyen szerepel az Entrepreneur magazin top 500 franchise rangsorában. A hálózat azon kevés márkák közé tartozott, amelynek sikerült egy sikeres, önálló csirkés burgerrel előrukkolnia a Chick-fil-a mintáján, melynek népszerűsége egy kulináris hullámot indított el az Egyesült Államokban.
Sonic Drive-In
Még egy hálózat mely hazánkban nincsen jelen, ugyanakkor a többi márkával ellentétben az is megkülönbözteti, hogy hozzá hasonló éttermet se nagyon találni Magyarországon. A Sonic egyedisége ugyanis abban rejlik, hogy kifejezetten drive-thru (autós) kiszolgálásra épül a forgalma. Az amerikai Sonic egységekben jellemző látvány az üres vendégtér, a legtöbb egységben még kassza sincs ugyanis a rendelést a vendégek autójuk kényelméből vehetik fel, amelyet aztán a személyzet visz ki nekik.
A Sonic egyedi és elsőre korlátozottnak tűnő modellje az utóbbi években aranykorát élte, a pandémia miatt történő lezárások alatt ugyanis a hálózat gond nélkül tudott üzemelni. Versenytársaival ellentétben a koncepció rekord bevételeket generált a 2020-2021-es időszakban. A Sonic szerepe a listán pusztán azt hivatott jelképezni, hogy a hasonló gyorséttermi koncepciók esetében érdemes azokat előnyben részesíteni melyek rendelkeznek valamilyen autós kiszolgálással ez az üzleti modell ugyanis a pandémia lecsengése után is növekvő népszerűségnek örvend.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...