A munkaerőhiány hatása a franchisera
Az IFA (Nemzetközi Franchise Szövetség) és a FRANdata felmérése 197 márkát és közel 90.000 egységet megvizsgálva vonta le a következtetését. A kutatás azonban nem csak a munkaerő kérdésével foglalkozik, érdekesebb, hogy melyik koncepció hogyan kezelte a helyzetet, milyen segítséget nyújtanak a hálózatok partnereiknek.
„A hálózatok vezetői nem csak a problémáikról, azaz a képzett munkaerő hiányáról számoltak be” mondta Michael Layman a Nemzetközi Franchise Szövetség alelnöke. “A kutatás kitér a franchise értékeire, ugyanis az általuk vizsgált rendszerek az átlagnál jobban kezelték a helyzetet, azoknak az innovatív stratégiáknak köszönhetően, melyek segítik a toborzást és a meglévő munkaerő megtartását.”
„Azt tapasztaltuk, hogy nem a hiány sokkal inkább a minőség okoz problémát az utóbbi hónapokban” mondta Darrell Johnson a FRANdata igazgatója. „A franchise ellenállóbb, és úgy tűnik jobban tudott alkalmazkodni a jelenlegi helyzethez. A legkomolyabb fegyver a hálózatok kezében a képzés, ám nem csak technikai képességeket fejlesztése, hanem a dolgozók alapvető ismereteit is bővítik.”
A tanulmányból a következők a legfontosabb/legérdekesebb tanulságok:
-
A munkaerő minősége a legnagyobb probléma ezt követi a munkaerő ára.
-
A megkérdezettek 87.6%-a mondta, hogy átvevői nehezen találnak képzett vagy képzetlen dolgozókat.
-
A hálózatok 80%-át gátolja a növekedésben a munkaerőhiány.
-
A megkérdezettek 65%-nál volt jelentős fizetésemelés, és 66% számít arra, hogy a következő 6 hónapban komolyan kell növelnie a béreket.
-
A hálózatok többsége meg tudta tartani vagy növelte nyitvatartási idejét.
-
Szinte minden rendszergazda támogatja partnereit a munkaerő keresésében.
A franchise központok az alábbi módon segítik átvevőiket: továbbképzések az új és meglévő dolgozók számára, eredmény alapú jutalmazó rendszerek a munkatársak elismerésére, csapatépítés, hatékonyság növelés, valamint országos marketing kampányok indítása.
Az IFA mérései szerint a tengeren túlon a franchise szektor „visszapattanása” volt a legerősebb a tavalyi évben, hiszen kimagasló 16,3%-os növekedést könyvelhettek el a hálózatok.
A teljes tanulmány az alábbi linken érhető el angol nyelven: https://www.franchise.org/franchise-information/franchise-business-outlook/identifying-addressing-todays-labor-challenge
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...