Megtartotta közgyűlését a Magyar Franchise Szövetség
A május végén megrendezésre kerülő eseményen a szövetség tagjai nagy számban képviseltették magukat, így a közgyűlés határozatképes volt.
A szövetség elnöke, Dr. Kupai Mihály beszámolójában értékelte a franchise szektor helyzetét, a háborút gazdasági következményeit, mint például az inflációs nyomást. Meglátása szerint továbbra is kihívásokkal kell majd szembenéznie a franchise hálózatoknak.
Megállapította, hogy a franchise a gazdasági válságok közepette is vonzó terjeszkedési forma, mivel számos vállalkozó és induló rendszergazda kéri ki a szövetség iránymutatását. A szövetség nagy hangsúlyt fektet az oktatásra, évente 3-4 alkalommal tart franchise képzéseket induló franchise hálózatok vezetői számára.
A következő napirendi pontban Tóth Kálmán, a felügyelő bizottság elnöke tájékoztatta az elnökséget, hogy a szövetség elmúlt éves mérlege pozitív, gazdálkodása kiegyensúlyozott volt.
A közgyűlés utolsó napirendi pontjában dr. Mandel Katalin, a szövetség főtitkára bemutatta a szövetséghez újonnan csatlakozott vállalkozásokat, és köszöntötte a jubiláló, illetve rendes taggá vált hálózatokat.
Bemutatásra kerültek az elmúlt közgyűlés óta a Franchise Szövetséghez csatlakozott új tagok: a mintegy 50 fodrászatból álló Barber Shop Budapest, Cafe Brunch reggeliző, Husse állateledel márka, Las Vegan’s étteremhálózat, SHE Fitness , Szemeszter Optika, valamint a Trükkös Békák tanoda.
Szintén elismerésre kerültek az idén jubiláló hálózatok: a 30 éves CBA, DIEGO, High Care, a 25 éves Fornetti, valamint a 15 éves Cafe Frei, Matrackuckó, illetve Stilianos babauszoda hálózat képviselői oklevelet vehettek át.
A szövetség etikai bizottsága előzetesen jóváhagyta az EverDerm Laser Center, a hummusbar, valamint a Mailboxes Etc hálózatok szerződéseit, így a 3 hálózat vezetője átvette a rendes tagságot szimbolizáló ” A Magyar Franchise Szövetség tagja” réztáblát.
Idén első alkalommal írt ki pályázatot franchise díjakra az Európai Franchise Szövetség. A pályázati kiírás alapján a legutóbbi gálavacsora díjazottjai indulhatnak az EFF megmérettetésén. Az elnökség az alábbi hazai hálózatokat nevezte a különböző díj kategóriákban:
- Franchisor of the year: Café Frei
- International Brand: Logiscool
- Emerging Brand: Makery Global
- European Award for Resilience: DIEGO
- Franchisee of the year: Hunor Coop
A közgyűlésen Suppan Gergely, a Takarékbank vezető elemzője is megosztotta előrejelzéseit, a magyar gazdaság helyzete, kilátásai témában.
A közgyűlés svédasztalos ebéddel zárult melynek során a tagok kihasználhatták az időt az újonnan belépettek megismerésére, bemutatkozásra, beszélgetésre és tapasztalatcserére.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...