A QR-kód egyre elterjedtebb használata jellemző Magyarországon is. A szakemberek szerint a közeljövőben beépülhet a magyarok mindennapjaiba is a hasonló szolgáltatások igénybevétele.
Fotó: Marco Derksen
Szerda
2012.08.15.
Dél-Korea után már a Gatwick-i repülőtéren is elindította virtuális szoláltatását az áruházlánc.
 

A Tesco szolgáltatásának köszönhetően a londoni repülőtérre megérkező utasoknak lehetőségük nyílik arra, hogy okostelefonjuk segítségével közvetlenül elintézhetik a bevásárlást. A megvásárolt termékeket otthonukba szállítja az áruház csapata. Jelenleg tíz virtuális hűtőszekrényt állított fel a Tesco, azonban ennél többre is lehet számítani, ha sikeresen zárul a kéthetes próbaidőszak. A koncepciót először Dél-Koreában alkalmazták, ahol az áruház egy év alatt jelentős növekedést ért el bevételeiben a rendszernek köszönhetően.

„A koreai részlegünktől sokat tanultunk arról, hogy a változó vásárlói szokások és a technológiai újdonságok hogyan formázzák a mindennapos bevásárlást. Ezen a kísérleti szolgáltatáson keresztül betekintést kaphatunk a jövőbe, és lehetőségünk van megvalósítani új és izgalmas elképzeléseinket. A virtuális üzlet összehozza a böngészés iránti szeretetünket az online vásárlás kényelmével.” – mondta Ken Towle, a Tesco online kereskedelmi igazgatója.

Szetnics László, a MasterCard Europe mobilfizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője szerint a QR kód alapú üzlet olcsó, mobilis, jól mérhető - gyakorlatilag minden szempontból komoly lehetőségek rejlenek benne. A regionális vezető úgy látja, a technológiai újítások a hazai kisvállalkozások számára is komoly lehetőségeket tartogatnak, hiszen tulajdonképpen bármilyen felületet a vásárlás helyévé lehet alakítani. Ráadásul alacsony a belépési küszöb is, ami egy jó szolgáltatás-csomaggal és egy közérthető, az előnyöket jól bemutató üzenettel együtt arra ösztönözheti a magyar kkv-kat, hogy kihasználják a legújabb technológiában rejlő lehetőségeket - nyilatkozta Szetnics a portfolio.hu-nak.


Papp Csaba
újságíró