Hogyan válhat egy hálózat nélkülözhetetlenné?

Péntek
2022.04.08.
Milyen tényezők tesznek egy koncepciót esszenciálissá a vásárlók szemében?
 

A Fortune magazin összeállította a legkedveltebb brandek listáját, természetesen ezek mind olyan koncepciók, ahol kiváló és gyors az ügyfélkiszolgálás. Olyan cégek vezetik a listát, mint az Apple, az Amazon, vagy éppen a Starbucks.

Mindannyiunk életében van egy-két olyan brand, ami a mindennapjaink részévé vált, ilyen lehet a kedvenc alkalmazásunk vagy akár éttermünk. Adódik a kérdés, hogy miben mások ezek a helyek, felületek, azoktól melyeket nap mint nap cserélünk, változtatunk. 

Ez nem csak a vásárlóknak fontos, a cégek stabil vásárlókört alakíthatnak ki, megbízható és stabil forgalommal. Vannak olyan koncepciók, mint a Starbucks, mely teljes mértékben a vásárlói élményre építette modelljét, nem is akárhogy.

De mik a döntő tényezők a vásárlói hűség kialakításához:

1. Kiváló termék vagy szolgáltatás

Természetesen ez kötelező elem, de talán meglepően nem a legfontosabb. A felmérések szerint a vásárlók többsége nem említi az első 3 ok között, amikor megkérdezik őket az adott márkáról.

2. Állandóság

A nagy franchise rendszerek meghatározó eleme, hogy minden egységben, ugyanazt a szolgáltatást azonos a minőségben kapja a vásárló. 

3. Kezelhetőség

Az Amazon oldalán elképesztően könnyű rendelni, fizetni, más cégeknél, mint a Zappos vagy a Nordstrom, nincsen visszáru kezelés. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy beviszed a terméket, nem kell blokk se semmi egy éven belül visszaveszik, vagy megjavítják. Sok cég feleslegesen nehézzé teszi ezeket a folyamatokat.

4. Ismeret

Sokszor egy új termék, szolgáltatás bevezetésekor csak arra fókuszál a hálózat, hogy minél többet adjon el belőle. Pedig legalább ilyen fontos, hogy tanuljon a vásárló, megismerje az újdonságokat, lássa a különbségeket, változásokat, hogy tudja mit és miért vesz meg. 

5. Személyes élmény

Múlt héten írtunk a részletesebben a vendégkiszolgálásról. A személyes kapcsolatteremtés komoly piaci előnyt jelent, sokkal szívesebben megyünk az ismerős pincérhez, vagy éppen mindig mosolygós ügyfélszolgálathoz.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.