Hogyan válhat egy hálózat nélkülözhetetlenné?

Péntek
2022.04.08.
Milyen tényezők tesznek egy koncepciót esszenciálissá a vásárlók szemében?
 

A Fortune magazin összeállította a legkedveltebb brandek listáját, természetesen ezek mind olyan koncepciók, ahol kiváló és gyors az ügyfélkiszolgálás. Olyan cégek vezetik a listát, mint az Apple, az Amazon, vagy éppen a Starbucks.

Mindannyiunk életében van egy-két olyan brand, ami a mindennapjaink részévé vált, ilyen lehet a kedvenc alkalmazásunk vagy akár éttermünk. Adódik a kérdés, hogy miben mások ezek a helyek, felületek, azoktól melyeket nap mint nap cserélünk, változtatunk. 

Ez nem csak a vásárlóknak fontos, a cégek stabil vásárlókört alakíthatnak ki, megbízható és stabil forgalommal. Vannak olyan koncepciók, mint a Starbucks, mely teljes mértékben a vásárlói élményre építette modelljét, nem is akárhogy.

De mik a döntő tényezők a vásárlói hűség kialakításához:

1. Kiváló termék vagy szolgáltatás

Természetesen ez kötelező elem, de talán meglepően nem a legfontosabb. A felmérések szerint a vásárlók többsége nem említi az első 3 ok között, amikor megkérdezik őket az adott márkáról.

2. Állandóság

A nagy franchise rendszerek meghatározó eleme, hogy minden egységben, ugyanazt a szolgáltatást azonos a minőségben kapja a vásárló. 

3. Kezelhetőség

Az Amazon oldalán elképesztően könnyű rendelni, fizetni, más cégeknél, mint a Zappos vagy a Nordstrom, nincsen visszáru kezelés. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy beviszed a terméket, nem kell blokk se semmi egy éven belül visszaveszik, vagy megjavítják. Sok cég feleslegesen nehézzé teszi ezeket a folyamatokat.

4. Ismeret

Sokszor egy új termék, szolgáltatás bevezetésekor csak arra fókuszál a hálózat, hogy minél többet adjon el belőle. Pedig legalább ilyen fontos, hogy tanuljon a vásárló, megismerje az újdonságokat, lássa a különbségeket, változásokat, hogy tudja mit és miért vesz meg. 

5. Személyes élmény

Múlt héten írtunk a részletesebben a vendégkiszolgálásról. A személyes kapcsolatteremtés komoly piaci előnyt jelent, sokkal szívesebben megyünk az ismerős pincérhez, vagy éppen mindig mosolygós ügyfélszolgálathoz.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

A Fornetti recept

A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Lengyel postacég lép a magyar piacra

Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Pályázat mikrovállalkozásoknak

Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...

3 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?

Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Atipikus foglalkoztatás

április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?

Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat

A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...

2 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak

Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...

4 hozzászólás
utolsó 2024.10.01.