A Fortune magazin összeállította a legkedveltebb brandek listáját, természetesen ezek mind olyan koncepciók, ahol kiváló és gyors az ügyfélkiszolgálás. Olyan cégek vezetik a listát, mint az Apple, az Amazon, vagy éppen a Starbucks.
Mindannyiunk életében van egy-két olyan brand, ami a mindennapjaink részévé vált, ilyen lehet a kedvenc alkalmazásunk vagy akár éttermünk. Adódik a kérdés, hogy miben mások ezek a helyek, felületek, azoktól melyeket nap mint nap cserélünk, változtatunk.
Ez nem csak a vásárlóknak fontos, a cégek stabil vásárlókört alakíthatnak ki, megbízható és stabil forgalommal. Vannak olyan koncepciók, mint a Starbucks, mely teljes mértékben a vásárlói élményre építette modelljét, nem is akárhogy.
De mik a döntő tényezők a vásárlói hűség kialakításához:
1. Kiváló termék vagy szolgáltatás
Természetesen ez kötelező elem, de talán meglepően nem a legfontosabb. A felmérések szerint a vásárlók többsége nem említi az első 3 ok között, amikor megkérdezik őket az adott márkáról.
2. Állandóság
A nagy franchise rendszerek meghatározó eleme, hogy minden egységben, ugyanazt a szolgáltatást azonos a minőségben kapja a vásárló.
3. Kezelhetőség
Az Amazon oldalán elképesztően könnyű rendelni, fizetni, más cégeknél, mint a Zappos vagy a Nordstrom, nincsen visszáru kezelés. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy beviszed a terméket, nem kell blokk se semmi egy éven belül visszaveszik, vagy megjavítják. Sok cég feleslegesen nehézzé teszi ezeket a folyamatokat.
4. Ismeret
Sokszor egy új termék, szolgáltatás bevezetésekor csak arra fókuszál a hálózat, hogy minél többet adjon el belőle. Pedig legalább ilyen fontos, hogy tanuljon a vásárló, megismerje az újdonságokat, lássa a különbségeket, változásokat, hogy tudja mit és miért vesz meg.
5. Személyes élmény
Múlt héten írtunk a részletesebben a vendégkiszolgálásról. A személyes kapcsolatteremtés komoly piaci előnyt jelent, sokkal szívesebben megyünk az ismerős pincérhez, vagy éppen mindig mosolygós ügyfélszolgálathoz.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...