A H&M folytatja nemzetközi terjeszkedését

A H&M folyamatosan bővíti nemzetközi hálózatát. A svéd üzletlánc Idén, és 2013-ban is több új ország piacán készül megjelenni.
Hétfő
2012.08.13.
A svéd ruhakereskedő a meglévő piacokon és több új országban is bővíti hálózatát.
 

A Hennes & Mauritz AB vezetősége a vállalat féléves jelentésében hírül adta, hogy folytatják dinamikus terjeszkedési stratégiájukat. A stockholmi székhelyű üzletlánc több mint 2300 egységet üzemeltet a világ 43 országában, amely a tavalyi 1992 üzlethez képest szignifikáns növekedést jelent. A vállalat fő terjeszkedési irányvonala nem a franchise forma, bár több országban is franchise rendszerben van jelen többek között Ázsiában, a Közel-Keleten. Dubaiban és Marokkóban is.

Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója a következőt nyilatkozta jövőbeni terveikről: „Terjeszkedésünket folytatjuk a közeljövőben is, a 2012-es év végéig összesen 275 új üzletet nyitunk meg világszerte. Az összes meglévő országban is folyamatosan bővítjük hálózatunkat, de emellett öt új ország - Bulgária, Mexikó, Lettország, Malajzia és Thaiföld – piacán is megjelenünk. Ezenkívül ősszel elindítjuk webáruházunkat a világ legnagyobb online piacán, az Egyesült Államokban.” – nyilatkozta Persson a vállalat sajtóközleményében.
A H&M 2013-ban is új országokat kíván meghódítani, ezek közül Észtországban és Indonéziában már aláírták a megállapodást az üzlethelyiségekről.

Az üzletlánc Magyarországon legutóbb az újonnan épült Sió Plázában nyitott egy több mint 1000 négyzetméteres üzletet. Így a fővárosban tíz, vidéken pedig már hét H&M egység üzemel. A svéd gyökerű, de holland tulajdonban lévő magyar leányvállalat a PartnerControl adatai szerint 2010-ben csaknem 220 millió forint adózott nyereséget hozott össze 9 milliárdos forgalom után.

(pcs)


Papp Csaba
újságíró