Nagy érdeklődés övezte a Szövetség áprilisi webinárját

Franchise webinar
Franchise webinar / Hálózatvezetők és ügyvédek adtak elő a szövetség legutóbbi rendezvényén
Hétfő
2021.04.26.
Különböző szektorból érkező előadók osztották meg tapasztalataikat a Magyar Franchise Szövetség áprilisi webinárján.
 
Szó volt a pandémia rövid és hosszútávú hatásairól, az új kihívásoknak való megfelelésről, illetve a pandémia utáni folytatásról is.
 
Elsőként a Magyar Franchise Szövetség főtitkára, Dr. Mandel Katalin beszélt a koronavírus hatására megváltozott fogyasztói szokásokról. A McKinsey Global Institute kutatása szerint a járvány első hulláma teljesen kibillentette a piacot a korábbi egyensúlyából. A fogyasztást tekintve visszaesés volt tapasztalható, a kiskereskedelem kisebb mértékben-, a szolgáltatások iránti kereslet nagy mértékben visszaesett. 
 
Fogyasztási szempontból a társadalom kettészakadt, akik megtartották munkájukat vagyon gyarapodásról számoltak be, hiszen a lezárások miatt csökkentek a napi kiadásaik. Ezzel szemben, akik elvesztették megélhetésüket, azaz vállalkozásukat, vagy állásukat eladósodtak. A tanulmány készítői, Európában egy lassabb, míg az Egyesült Államokban egy gyorsabb helyreállásra számítanak.
 
Dara Zsolt, a Burger King, Bellozo, és Anna Café hálózatokat üzemeltető Fusion Befektetési Zrt. vezérigazgató-helyettese 2020 tavaszán olyan válsággal találta szemben magát, amilyennel még korábban sohasem. A járvány kirobbanásakor válságtanácskozást tartottak, amelyen az évre tervezett minden beruházást azonnal felfüggesztettek. A válság hatásainak tompítása került célkeresztbe, ezen belül is a webshop-, illetve a házhoz szállítás rendszer optimalizálása volt a prioritás.
 
Az elmúlt évben a plázaegységekben kiesett forgalmat valamelyest a drivethru éttermek forgalomnövekedése kompenzálta. A hazai Burger King éttermek több mint 1/3 része "autós egység".
 
Dr. Virág Péter, a DLA Piper Hungary Ügyvédi Iroda munkatársa az átvevők versenytevékenységének jogszerű  korlátozásairól beszélt. Kifejtette, hogy akármennyire is logikusnak tűnik, hogy a franchise hálózatok egységes árszabással működjenek, nem határozható meg fix, vagy minimum ár (sem termékre, sem szolgáltatásra). A versenyjog ezt viszonteladási ár korlátozásaként nevesíti. Ajánlott-, illetve maximált ár meghatározására ellenben lehetőség van. 
 
Abban az esetben, ha az adott hálózat marketing kampányához csatlakoznak az átvevők, akkor az abban szereplő akciós árakat kötelező érvényűen tartaniuk kell.

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.