Mennyire tűnik ígéretesnek Amerikából a magyar franchise szektor?
A Rosenberg Intézet munkatársai összesen 131 országot vizsgáltak meg az amerikai hálózatok szemszögéből, majd pedig egy sorrendet állítottak fel köztük, olyan indexek alapján, minthogy mekkora a potenciál bennük vagy éppen mennyire kockázatos az adott piac.
A felmérésben fontos szerepet játszanak a gazdasági tényezők, így az elmúlt évek GDP növekedése, illetve az ország vásárlóereje. Emellett természetesen a lakosságszám is megjelenik szempontként, habár nem döntő súllyal, hiszen például a 8. helyen helyezkedik el a mindössze 5 milliós Írország. Ezentúl néhány olyan kockázati faktort is figyelembe vesznek, hogy milyen politikai, jogszabályi kockázatok rejlenek az adott piacon.
Az amerikai vállalatoknak világszerte komoly problémát jelent a helyi piacra való adaptáció, számos esetben az a koncepció, ami jól megy az Egyesült Államokban nem életképes Európában vagy éppen Ázsiában. Pontosan ezért, a kulturális távolság is értékelésre került egy 0-tól 100-ig terjedő skálán.
Magyarország a különböző faktorok figyelembe vételét követően a 35. helyett kapta a Rosenberg Intézet listáján, Európában pedig a 18. legjobbak lettünk. Közép-Kelet-Európában a legjobban teljesítő állam Lengyelország lett (5), majd pedig Csehország következik (16). Ezek az országok mind a gazdasági mérce szerint, mind pedig a politikai kockázatok szerint előttünk járnak.
Magyarországnál rosszabb eredményt ért el Románia (45), Szlovákia (50) és Horvátország (64). Néhány a régióban lévő állam pedig a kifejezetten kockázatosak közé került, így Szerbia (81), Ukrajna (94) vagy Bosznia-Hercegovina (116).
A tanulmányban elfoglalt helyezésének ellenére érdekes, hogy olyan nagy amerikai hálózatok, mint a Domino’s Pizza vagy éppen a Taco Bell - melyek a környező országokban jelen vannak - nem léptek még be a magyar piacra.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...