A magyarok fele szívesen vállalkozna
A megkérdezettek háromnegyede a közösségi média hálóját is használná, ha saját vállalkozásba kezdene, ám közel 40%-uk véli úgy, hogy nincs elég ismerőse ehhez – derül ki az „Amway Globális Vállalkozói Jelentés 2020” (AGER) című, világszinten 25 piacra kiterjedő, összesen közel 24.000 fős mintán készült reprezentatív kutatásból.
E-kereskedelem, közvetlen értékesítés, kiskereskedelem, franchising, influencerkedés vagy közösségi értékesítés – a saját vállalkozásnak számos formája lehet, de vajon melyik a legnépszerűbb? Miért jó, ha saját lábra állunk és hogyan hat a közösségi média a vállalkozások sikerére? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ az Amway Global Entrepreneurship Report (AGER) legújabb felmérése. A nemzetközi kutatás célja, hogy nyomon kövesse a vállalkozói környezet, kultúra és hajlandóság változásait és trendjeit a részt vevő országokban, így Magyarországon is.
Ha vállalkozás, akkor e-kereskedelem
A magyarok fele (49%) szívesen indítana vállalkozást és ugyanennyien (51%) gondolják úgy, hogy képesek is lennének rá. Magyarországon és világszerte is legtöbben az e-kereskedelem iránt érdeklődnek (57% és 56%), itthon közel ennyien (55%) tartják vonzó lehetőségnek a közösségi értékesítést is. A tradícionális üzleti forma is népszerű a magyarok körében (51%), a megkérdezettek 40%-a pedig a közvetlen értékesítést is kipróbálná. A felmérésből az is kiderül, hogy Magyarországon a 35 év alattiak és a magasabb jövedelemmel rendelkezők a leginkább nyitottak arra, hogy önálló vállalkozásba kezdjenek.
Közösségi média: így lesznek az ismerősökből ügyfelek
A közösségi média érezhetően egyre nagyobb hatást gyakorol életünk minden területére. Míg kezdetben a személyes kapcsolatok építéséről szólt, ma már ennél sokkal több: sok más mellett fogyasztói döntéseinket is egyre inkább befolyásolja. A legfrissebb AGER felmérés választ keresett arra is, hogyan vélekedünk a közösségi média szerepéről. Az adatokból kiderült, mi, magyarok a személyes közösségi hálónkat is bevetnénk, ha leendő vállalkozásunkról van szó. Magyarországon a megkérdezettek közel háromnegyede (68%) használná ismerősi körét, ha saját cége lenne, megelőzve ezzel a nemzetközi átlagot (61%).
A magyarok több, mint harmada (38%) egyetért azzal, hogy a közösségi média a legjobb eszköz a vállalkozás sikeressé tételében, illetve az ügyfelek számának növelésében és az eladásban is (32%). Ugyanakkor, 10 válaszadóból 4-en érzik úgy, hogy mindehhez nincs kellően széles ismerősi körük a közösségi média felületeken és a negyedük látja úgy, hogy jelenleg nincs meg a megfelelő tudása hozzá.
Ezért állunk saját lábra
Az önálló vállalkozás legfontosabb előnye a hazai adatok szerint, hogy saját magunk főnökei lehetünk (75%), ezt a 35 év felettiek még többre értékelik a fiatalokhoz képest. A második legmotiválóbb tényező a vállalkozóvá váláshoz, hogy azzal foglalkozhatunk, ami leginkább a szenvedélyünk (69%). A legfőbb előnyök közé, harmadikként bekerült az is, hogy a vállalkozás indításával extra bevételre tehetünk szert (67%). A vállalkozói lét pozitívumai között szerepel még, hogy folyamatosan fejleszthetjük a tudásunkat (38%) és mi oszthatjuk be az időnket (31%).
„A vállalkozások nélkülözhetetlen szerepet töltenek be a foglalkoztatottság növelésében, a gazdaság fejlődésében. Az Amway Globális Vállalkozói Jelentéssel egyik fő célunk, hogy a friss adatok birtokában újra és újra párbeszédet kezdeményezzünk a vállalkozói létformáról. Fontos eredménynek tartom, hogy a felmérés szerint a vállalkozói kedv továbbra is magas világszerte és Magyarországon is” – mondta el Kiss-László Dalma, az Amway Hungária marketing és PR igazgatója.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...