A Duna House lett az 2020. Év Franchise Hálózata

Vannak azonban állandó dolgok, amelyek nem változtak, mint például a 2020. évi franchise díjak kiírása. Számos hálózat vett részt a megmérettetésen, amely eredményéről ezúton szeretnénk tájékoztatni tagjainkat, illetve a franchise iránt érdeklődőket.
A pandémia ellenére tavaly is voltak olyan szektorok, amelyek képesek voltak a növekedésre. A Duna House ingatlan hálózat gyorsan és sikeresen tudott alkalmazkodni a megváltozott gazdasági körülményekhez. Lengyelországban fennállásuk óta először nyereséges évet zártak, Magyarországon pedig 15 új egység nyitására kötöttek szerződést tavaly.
A tőke- és pénzpiacok bizalmának köszönhetően 6.9 milliárd forint értékben bocsátottak ki kötvényt, a hálózat további növekedésének finanszírozására.A fenti eredmények figyelembe vételével a 2020. Év Hazai Franchise Hálózata elismerést a Duna House kapta.
A recesszió másik kiemelkedő évet zárt szegmense a gyógyszertár piac volt. A BENU hálózata a korábbi évek növekedési ütemét jóval meghaladva 45 új partnerrel írt alá franchise szerződést 2020-ban. Ezzel a hálózat piaci részesedése átlépte a 16%-ot Magyarországon.
Mindezek tükrében a 2020 Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata címet a BENU Gyógyszertárak nyerte el.
Marketing kategóriában az Alma Gyógyszertár pályázata bizonyult a legkiválóbbnak. A hálózat kínálata 2020-ban új termékportfólióval bővült, melynek köszönhetően egyre több egységük állatgyógyászati termékek széles választékával is várja vásárlóit.
Az Internet Média és Web Díj győztese a Stilianos babauszoda hálózat.
A Stilianos hálózat uszodáinak 2020 tavaszi bezárása alatt sikeres média kampányt folytatott „Stay Home and Develop!” néven a meglévő vendégeik megtartása céljából. A franchise-nak jelenleg tíz uszodája működik Magyarországon és 2021 ben legalább 3 további nyitás várható.
Az Otthon Centrum hálózat is idejekorán felismerte, minél gyorsabban reagál a COVID-járványra, annál kevésbé fogja érinteni a válság. Ezért az ingatlanhálózat számára a 2020-as év a digitális átállásról szólt. Az ügyfélkezelés, oktatás, valamint a belső kommunikáció területén is megújultak. Mindezek figyelembe vételével az Év Innovatív Franchise Hálózata díjat az Otthon Centrum kapta.
A 2020. Év Külföldön Sikeresen Terjeszkedő Hálózata a Bubbles Mosoda hálózat, amely az utóbbi másfél évben 4 új egységet nyitott Prágában.
A díjazott franchise hálózatok mellett, számos sikeres franchise átvevő munkája és eredménye is elismerésre került.
Weiser Tamás 2018-ban csatlakozott a Herbária franchise rendszeréhez, a hálózat Sugár üzletközpontban lévő üzletének átvételével. Az együttműködés annyira sikeresnek bizonyult, hogy rövid időn belül hozzá került a hálózat 2 szolnoki, valamint az érdi egységének üzemeltetése is. Mindezt figyelembe véve „Az Év Franchise Átvevője” elismerést Weiser Tamás kapta.
„Az Év multi-brand Franchise Átvevője” a Fornetti és a Coop franchise partnere, a Mecsek Füszért Zrt. lett. A cég 200 Coop, és 164 Fornetti egységet üzemeltet.
Az év Multi-unit átvevője a 3 DIEGO áruházat üzemeltető Krehlik Roland lett, aki 2004 óta tagja a hálózatnak. Áruházaiban maradéktalanul teljesül a hálózat vevőbarát elvárási és minőségbiztosítási rendszerének a megvalósítása, így a vásárlóikat mindig szakképzett, hozzáértő kollégák szolgálják ki.
„Az Év Fiatal Franchise Átvevője” díjban a 3 Bubbles önkiszolgáló mosodát üzemeltető, mindössze 30 éves Rasztovits Dávid részesült.
Sajnos a járvány helyzet idén nem teszi lehetővé, hogy a 2020. évi franchise díjazottakat hagyományos Díjkiosztó Gála keretein belül közösen ünnepeljük meg.
A díjazottak sikerének értékéből ez semmit nem von le, teljesítményük, elvégzett munkájuk elismerésre méltó.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A KFC már több, mint 100 éves és több mint 70 éve működik franchise-ban mégis komoly változásokat jelentett be a hálózat.
A rendezvénynek a Jalsovszky ügyvédi iroda volt a házigazdája, akik üzleti reggelivel fogadták a résztvevőket.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
legolvasottabb

Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...