Családi vállalkozásból franchise
Gyakori kérdés például, hogy mikor érdemes elindítani a franchise hálózatot, egy induló vagy inkább egy rég működő családi vállalkozásnál.
Mit is jelent ilyenkor pontosan a franchise?
Röviden és tömören megengedjük átvevőinknek, hogy a mi nevünkkel nyissanak egy hasonló egységet az útmutatásainkat követve. A partner természetesen nem ingyen kapja ezeket a szolgáltatásokat, fizet egy úgy nevezett royaltyt (havi díj, melyet álltalában a forgalom alapján határoznak meg), illetve egy egyszeri belépési díjat.
Az előnye a franchisenak, mint üzleti modellnek, hogy az átvevő finanszírozza meg az új egységet, és üzemelteti azt. A rendszergazda pedig az üzleti tudása átadása mellett, folyamatos szakmai támogatást nyújt a partnereinek, ezzel biztosítva sikerüket. Emellett a franchise központ feladata a fejlesztés, az állandó innováció is.
Mikor jó megoldás a franchise?
A legegyértelműbb kritérium a siker, ha egy koncepció egyáltalán nem vagy alig nyereséges, akkor általában nincs értelme belőle hálózatot építeni. Amennyiben mi magunk sem nem tudjuk sikerre vinni üzletünket, akkor nem várhatjuk el mástól, hogy belekezdjen.
Már kevésbé egyértelmű, hogy legyen egy megfogható brand identitás, és könnyen másolható koncepció, mely ugyanúgy sikeres lehet máshol is. A másolhatóság abban rejlik, hogy az egység működéséhez és sikeréhez nem szükséges sem nagyon egyedi, sem nagyon szerencsés körülmény. Például, ha egy ruha üzlet vagy egzotikus étterem nyereséges a Váci utcában az nem feltétlenül jelenti azt, hogy érdemes máshol újabb egységeket nyitni, ahol nincs legalább olyan mennyiségű forgalom és olyan vásárlóerő, mint a belvárosban.
A nehezen utánozhatóra a legjobb példa talán a személyes varázs például, ha egy híres sportoló, zenész visz egy éttermet, akinek puszta jelenlétért betérnek a vendégek vacsorázni.
Akkor mi is kell franchisehoz?
Egy sikeres, minimum egy éve működő vállalkozás mely, másolható és nem olyan egyedi körülmények okozzák sikerét melyeket nem lehet máshol megtalálni. Emellett fontos még a védett márkanév, és a kézikönyv, mely alapján az átvevők sikerre vihetik saját egységeiket. A dokumentációnak tartalmazni kell minden információt az egység működtetéséről a marketingtől a takarításon át, az esti zárás utolsó percéig.
Egy hálózat, franchise rendszer kialakítása komoly lehetőség a bevételek növelésére, a koncepciónk terjesztésére külső tőke bevonásával. Ugyanakkor komplikált manőver nem kevés jogi hercehurcával, és teljesen új problémákkal járhat (hogyan kell partnereket találni? honnan tudom, hogy jó-e az átvevő, akit találtam? .....).
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...