Az iskola, mely a jövő kihívásaira készít fel
„Hogyan tanulhatnak meg a gyerekek ennyi mindent?... Rengeteg tananyag és kevés idő… Bár csak el tudnánk választani a lényegest a lényegtelentől...", ez csak néhány a szülők megjegyzései közül, amelyekkel az iskola alapítói már évekkel ezelőtt találkoztak. Ennek köszönhetően indították el első kurzusaikat Szerbiában, egy programot a tanulás optimalizálására, illetve a memória fejlesztésére. Ez a módszertan, melyről A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája széles körben ismertté vált, a német DOOR Training & Consulting céggel együttműködve jött létre. Elsősorban iskoláskorú gyermekeknek szól, de egyetemistáknak és felnőtteknek is biztosítanak képzéseket. A cél az, hogy a diákok eredményei javuljanak és előre lépjenek az iskolában, az egyetemen vagy a munkában. A tapasztalatok, azt mutatják, hogy miután elsajátították a gyorsolvasás, a gyors tanulás fortélyait, a résztvevők hatékonyabban, céltudatosabban tanulnak, képességeik pedig javulnak.
„Valójában azt tanítjuk nekik, hogy lehet kevesebb energiával és idővel jobb eredményeket elérni, emellett arra is odafigyelünk, hogy ezeket a készségeket később, a továbbtanulás és a karrier során is felhasználhassák” mondta Miroslav Samardzic, a hálózat egyik alapítója. Az első iskolából mára a délszláv államokra kiterjedő hálózat nőtte ki magát, Szerbiában több, mint 20 lokáció mellett már, Horvátországban, Montenegróban, Bosznia Hercegovinában, Szlovéniában és Észak-Macedóniában is számos egységek nyitott a koncepció. Jelenleg több mint 2000 gyerek vesz részt a franchise rendszer programjain közel 60 helyszínen.
„A következő lépés, hogy megfelelő partnereket találjunk a régió többi országában, Romániában és Magyarországon” tette hozzá a tulajdonos, majd így folytatta: „Ezek nagy potenciállal rendelkező piacok, ezért hisszük, hogy iskolánk üzleti modellje, valamint oktatási programjaink újabb partnereket vonzanak be.”
Ideális partnerek
A magyar piacon A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája mester franchise partnert keres. Ez nem jelent mást, minthogy átvevőt keres, aki a teljes hazai hálózat kiépítésében közreműködik.
„Előnyös, ha a jelölt dolgozott már az oktatási szektorban, de szívesen várunk franchise tapasztalattal rendelkező vállalkozókat is. Például magániskolák, óvodák, tulajdonosait. Elvárás, hogy a mester partner ismerje a franchise üzleti modellt, és rendelkezzen korábbi tapasztalatokkal a szektorban, akár munkavállalóként, akár átvevőként.” – teszi hozzá Samardzic.
„Függetlenül attól, hogy mennyire tapasztalt a partner folyamatosan számíthat a központ támogatására. Biztosítunk minden jogi, oktatási és marketing anyagok, ami az iskola működtetéséhez szükség, a partner köteles ezeket a dokumentumokat magyarra fordítani, és a helyi szokásokhoz, piachoz igazítani” - magyarázza Samardzic.
„Segítünk az iskola helyszínének kiválasztásában és a tantermek felszerelésében, emellett képzéseket is szervezünk a tanárok számára. Folyamatosan támogatjuk partnereinket szakmailag, legyen szó marketingről vagy az iskola működéséről. Természetesen segíteni fogunk az átvevőknek az oktatók toborzásában, kiválasztásában és betanításában is” – mondja Samardzic.
„Azok a vállalkozók, akik az oktatás területén szeretnék kipróbálni magukat, és felismerik a programunkban rejlő lehetőségeket, viszonylag könnyen képesek lesznek megnyitni és működtetni A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolájat. A tantermeket fel kell szerelni alapvető munkaeszközökkel - asztalokkal és székekkel, számítógéppel, nyomtatóval, TV-vel vagy projektorral. Becsléseink szerint legfeljebb 1500 eurót (körülbelül 550 ezer forintot) kell eszközökbe fektetni. Úgy gondoljuk, hogy sokkal fontosabb az, hogy megfelelően népszerűsítsék, a drága bútorok helyett inkább marketingre költsenek, így a szülők megismerhetik a koncepciót, illetve annak programjait.” - magyarázza Samardzic.
„A kisebb városokban elég, ha egy tanteremmel működik az iskola, a nagyobb városokban pedig kettővel. Ideális, ha az iskola olyan környéken van, ahova már amúgy is jönnek a gyerekek. Nem kulcsfontosságú, hogy forgalmas helyen legyen, de fontos, hogy a környezet biztonságos legyen a tanulók számára” jegyzi meg Samardzic.
A mester franchise díj Magyarországra 15 000 euró (kicsit több mint 5,5 millió forint). A royalty azaz, havi franchise-díj a forgalom 10% -a, marketing díj pedig nincs.
A programban rejlő lehetőségek
„A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája egy olyan koncepció, amelyre a kereslet elkerülhetetlenül nőni fog” - véli Samardzic, és hozzáteszi, hogy talán a koronavírus-járvány alatt szerzett tapasztalatok magukért beszélnek. „A válság megmutatta, mennyire fontos a tudás valójában. Amikor a járvány első hulláma alatt korlátozásokat vezettek be, és az iskolák diákok nélkül maradtak, az osztályok szinte egyik napról a másikra az online térbe kerültek. Ez az átmenet nem volt könnyű sem a gyerekeknek, sem a tanároknak. Azonban kiderült, hogy tanulóink, akik részt vettek programjainkon sokkal jobban vészelték át ezt a nehéz időszakot, motiváltabbak, és kevésbé jelent nekik problémát az egyedül tanulás” mondja Samardzic majd, így folytatta: „Az világ, amiben élünk, egyre több kihívást hoz magával, muszáj alkalmazkodni. Csak azok tudnak a felszínen maradni, akik képesek mindig fejlődni, és új dolgokat tanulni.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
Kiss Tímea és párja Péter amellett, hogy magániskolát üzemeltet, már a második franchise hálózathoz csatlakoznak, ám most, mint mester partnerek.
A gyorsolvasás és bölcs tanulás iskolája szerződést kötött magyar franchise partnerével, a hálózat első iskolája szeptemberben kezdi meg működését.
Az elmúlt években a környező országokban gyors ütemben terjeszkedő hálózat hazánkban fejlődne tovább.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!