Másodiknak lenni jobb?
Legyen szó franchise-ról vagy bármilyen más vállalkozásról, a folyamatos innováció nélkül nem lehetnek sikeresek hosszútávon. A megújulást viszont többféleképpen is értelmezhetjük, fejlesztésnek számít egy új egyedi termék bevezetése, de ugyanígy a konkurencia tevékenységének lemásolása is az. Hasonló ment végbe a mobil piacon, ahol egy darabig hatalmas fegyvertény volt az iPhone az Apple kezében, ám mióta a többi gyártó elkezdte a saját okostelefonjait gyártani már közel sem hat annak.
Sok esetben egyenesen visszafelé sülnek el az újítások, és bár remek történetek lesznek belőlük, a vállalatok rengeteg pénzt és energiát vesztenek rajtuk. Elég csak a Samsung félresikerült telefonjára gondolni, melynek az akkumuláltra a vártnál gyakrabban és jobban éget. Az akció végén a koreai cég nem csak pénzt is időt veszettet, hanem a vásárlói bizalom is megrendült a termékei iránt. Talán itt lehet a leginkább tetten érni a második előnyét, hiszen ő is hasonló mennyiségű energiát fordít a termék vagy éppen szolgáltatás kifejlesztésére, ám a rivális már garantálja annak sikerét.
Természetesen mindenki szeretne első lenni, és minden ebből adandó hasznot összeszedni, de legalább ilyen fontos, hogy tartsuk a lépést riválisainkkal, és az általuk behozott fejlesztésekre is reagáljunk. Ez figyelhető meg a franchise szektorban is, amikor a McDonald’s vagy a Burger King új terméket hoz a piacra, akkor rövidesen a másik is hasonló újítást eszközöl, vegán hamburgerre vegán hamburger a válasz.
Az előző példában a legizgalmasabb, hogy aki elsőként hozza ki a vegán burgerét, bár nagyobb sajtó visszhangot kap, jelentősebb költségekbe veri magát, hiszen komoly kutatásokat kell végezni a bevezetés előtt és az eredmények függvényében a felmerülő igényekhez optimalizálni a termékét. Tehát rengeteg forrást használ fel a sikere érdekében, míg aki másodikként lépi meg, már látja az első tapasztalatit és abból tud építkezni.
Az innovációk nem mindig sikeresek, de ritka, hogy egy fejlesztés azonnal eléri a vásárlókat. Pont ezért az új dolgok bevezetésénél komoly marketinget kell a termék mögé tenni. De annak a piaci riválisnak, aki másodiként, késve jelenteti meg hasonló innovációját egy olyan környezetbe érkezik a fejlesztése, ahol a már fogyasztók ismerik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...