A válság, mint lehetőség

Alan Manly Ausztrál üzletember és a Universal Business School Sydney alapítója mondta. „A legnagyobb vállalkozások közül jó néhányan, például a Microsoft is recesszió alatt indult.” Magyar példát is könnyű találni, a Bubbles a 2008 válság közepén indult el és azóta is megállíthatatlan. „A nehezebb időkben is érdemes valami újba kezdeni. Azok a hálózatok, melyek a legjobb időszakokban indultak, gyakran tiszavirág életűek, sokszor ezek a koncepciók csak a gazdasági fellendülés alatt nyereségesek. De, akik válság alatt indultak, válságálóbb koncepciókat hoztak létre.”
A franchise rendszerek a felmérések alapján jobban viselik a piac visszaesését. Ennek több oka is lehet. Egyfelől fontos megemlíteni a központ folyamatos támogatását, tapasztalat megosztását, másfelől pedig a franchise rendszer már felépített brandjét, mely ismertségének köszönhetően sokkal könnyebben tud fennmaradni, mint a kisebb, méretük miatt általában kevésbé versenytársak.
Átvenni az irányítást
Sok sikertörténet kezdete a munkahely elvesztése. Csak március óta 50 millió amerikai kért munkanélküli segélyt, rengetegen azóta se találtak foglalkozást. Hazánkban a legoptimistább becslések szerint is több mint 200.000-en keresnek állást. Sokan közülük már nem szeretnének mástól függeni és saját kezükbe vennék az irányítást annak ellenére, hogy egy új vállalkozás indítása kockázatos.
Készülj fel
Mielőtt valaki franchise hálózatban kezdene, mindig azt javasoljuk neki, beszéljen rendszergazdákkal és átvevőkkel, hogy jobb betekintést nyerjen a modell működésébe, lássa a különböző néző pontokat. A koncepciók tulajdonosait érdemes kérdezni a kezdeti nehézségekről és a válságok átvészelésről, és ha bármelyikük nem akar a kezedbe nyomni egy listát azokról a partnerekről, akik ódákat zengenek róla, illetve a hálózatról, akkor érdemes nagy ívben elkerülni azt a rendszert.
A tökéletes időzítés
A válság könnyebbsége az alacsonyabb ingatlan árakból, bérleti díjakból fakad, a franchise partnerré válás is olcsóbb, hiszen a rendszergazdák ilyenkor alacsonyabb díjakat kérnek a belépésnél. A becslések szerint a vendéglátó helyek 25%-a csődbe mehet 2020 végéig, ez pedig nem egyedi. A járvány okozta válság kevés szektort hagy érintetlenül, így a piaci verseny, a konkurencia is kisebb ilyenkor. Sőt ilyenkor elérhetőbbé válnak az állami vagy európai uniós hitelek, pályázatok.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...