Az átvevők növekvő szerepe

A franchise ma teljesen máshogy néz ki mint 10 vagy 20 éve. Az előző évtizedekhez képest, a hálózatok egyre összetartóbbak az átvevő és a rendszergazda kapcsolta fontosabbá vált, mára csak azok a koncepciók tudnak sikeresek lenni, ahol a partnerek és a központ szorosan együtt működik. A merev rendszerek, ahol az egység tulajdonosok kevésbé kellettek a sikerhez, ezért nem nagyon foglalkozott velük a hálózat vezetése egyre komolyabb problémákkal néznek szembe. A koncepció sikere legalább annyira múlik az átvevőkön, mint a rendszergazdákon.
Az első benyomás
Az első találkozás a tulajdonos és az átvevő között a legfontosabb, ahogy mondani szokták „nem tehetsz kétszer első benyomást”. Ha a partner úgy érzi, hogy egy egyoldalú szerződést ír alá, és lényegében csak berakja a pénzét a hálózatba, akkor kevésbé válhat a rendszer hasznára. Míg, ha úgy látja egy koncepció részévé és tulajdonosává válik, akkor ötleteivel és elszántságával is segíti a hálózatot.
A beszélgetések során érdemes „kikérdezni” a jelöltet, hogy tényleg ismeri-e a koncepció részleteit. A hálózattal való ismerkedés során sok kérdés merülhet fel, ez így természetes. A kezdeti időszakban számos új ötlettel rukkolnak elő a partnerek ezekre érdemes figyelni, hiszen sose lehet tudni mi dobhatja meg a koncepciót.
Segíts a legjobbnak is
A tapasztalt és sikeres átvevők is tudnak fejlődni, de ezt nem kell az orruk alá dörgölni. Egyszerűbb meghallgatni a problémáikat, és azokra reagálni, abban segíteni, amiben kérik, és nem, amiben mi szeretnénk.
Támogatni a gyengélkedőket
Legyen bármilyen sikeres egy koncepció, mindig lesznek olyan partnerek, egységek, akik nem hozzák a számokat. De az, hogy most kevésbé megy nekik, még nem jelenti ezt, hogy nem lehetnek/lesznek sikereresek, csak egy kis lökésre van szükségük a megfelelő irányban.
Az átvevők főleg, ha kevésbé sikeresek, úgy érezhetik, hogy egyedül kell szembe nézni problémáikkal, ezért nagyon fontos a folyamatos támogatás. Ha a partner azt érzi, hogy bármikor kérhet segítséget és kap is, sokkal jobban fog dolgozni.
Konklúzió
Az átvevőknek az állandó központi támogatás miatt tagjai egy hálózatnak. A sikeres rendszerek attól válnak sikeressé, hogy partnereikre és dolgozóikra fokuszálnak. A közös munka növeli a bizalmat a rendszergazda és az átvevői között, sőt arra ösztönzi őket, hogy ismerjék meg egymást, így nem érzik egyedül magukat a hálózatban.
Fotók: Sebastian Hermann, Charles Forerunner
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Február 6-én került megrendezésre a Magyar Franchise Szövetség 18. Díjkiosztó Gálája.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...