Megbukott a Starbucks versenytársa
Még az év elején írtunk a Luckin Coffee-ról, a hálózat akkor még 4500 egységgel működött Kínában, míg a Starbucks-nak csak 4300 kávézója volt. Nagyon úgy látszott, hogy legalábbis hazai pályán a kínai kávézólánc átveszi a piacot az amerikai franchise-tól. Azóta viszont úthengerként ment át az országon a koronavírus, amely megtépázta az éttermi szektort.
A Luckin Coffee 2019 májusában lépett tőzsdére és 2020 januárjáig sikeres utat járt be. Megduplázta az árfolyamát, és nagyon úgy tűnt, hogy egy új, komoly szereplője lesz kávézó piacnak. Aztán a februári koronavírus híreket követve kiderült, hogy pénzügyi adatokat hamisítottak. Ennek következtében az árfolyam a 40 dolláros csúcsról, alig másfél dollárra zuhant, májusban pedig megkapták az első figyelmeztetést, hogy meghamisított adatok miatt kivezetik őket a tőzsdéről.
A sikersztoriból lett horrortörténet egy 89 oldalas jelentéssel kezdődött, amely még januárban vetett fényt a hálózat gyengeségeire. Abban nem egy innovatív kávéláncként, hanem sokkal inkább egy agresszív, árversennyel nyerészkedő vállalkozásként jellemezték, amely ingyen kávéval és kávékuponokkal próbálta megnyerni a kínai fogyasztókat. Persze az így kialakuló minimális árrés mellett nehéz volt nyereségesen működni, így aztán a 645 millió dolláros tőkebevonás után a cég elkezdte hamisítani a pénzügyi adatait, hogy életképes maradjon a tőzsdén.
A Luckin Coffee először tagadta a vádakat, de a koronavírus lecsengése után áprilisban mégis saját közleményben igazolta a történteket, miután kiderült hogy a felsővezetés több tagja is szerepet vállalt a csalásban. Az adathamisítással mintegy 310 millió dollárral duzzasztották meg a forgalmukat. A vezérigazgató-helyettes ráadásul saját cégeinek adott el nagy mennyiségben kávékupont, amivel szinten tudta tartani a forgalmi adatokat. A bejelentés után rögtön le is cserélték a vezérigazgatót és a csalásban érintett munkatársakat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...