Amerikai válságkezelési stratégiák
Xponential Fitness
A nyolc fitnesz brandet tömörítő vállalatot komoly kihívás elé állította a koronavírus, hiszen a járvány miatt lényegében valamennyi egységük bezárt. Az Xponential Fitness elsődleges célja az volt, hogy a vendégeiknek biztosítani tudják a mozgás lehetőségét ebben a nehéz időszakban is, emellett pedig a partnereik se essenek el minden bevételi forrástól. A hálózat egy teljesen új szolgáltatást indított, melynek köszönhetően a vendégek részt vehetnek otthon online az edzéseken. Emellett számos díjcsökkentést is kezdeményeztek, a marketing díjakat 50%-al mérsékelték, valamennyi, a szállítás során felmerülő költséget pedig átvállalta a franchise központ. Szintén segítettek minden átvevőnek az előnyösebben bérleti díjak kialkudásában, illetve egyéb fix költségek lefaragásában is - tette hozzá Anthony Geisler, a franchise hálózat alapítója és vezérigazgatója.
British Swim School
A 200 uszodával rendelkező British Swim School-t nagyon erősen érinti a válság, hiszen minden egységüket be kellett zárniuk. A hálózat egészen a helyzet normalizálódásáig elengedte a partnerek számára az összes fizetési kötelezettséget, ide értve a royalty-t, és a különböző marketing-, illetve technológiai szolgáltatások díját, ezzel is csökkentve a partnerekre nehezedő terheket. Minden átvevőnek segítünk abban, hogy a járványhelyzet végéig kedvezőbb bérleti feltételeket tudjanak kialkudni, illetve hogy minden költségüket a lehető legalacsonyabb szintre tudják csökkenteni - mondta Kevin Wilson, a hálózat vezérigazgatója.
Cousins Subs
A 127 egységgel rendelkező amerikai gyorsétterem már a járványhelyzet elején lefelezte a havi royalty-t, emellett pedig jelentősen csökkentette az átvevők által fizetendő marketing és technológiai hozzájárulás mértékét. A hálózaton belül állandó a kommunikáció a partnereket és a központ között, folyamatosan tájékoztatjuk őket a legújabb változásokról, amelyek érintik a franchise szektort nyilatkozta Christine Specht vezérigazgató.
Rave Restaurant Group
A világszerte több mint 250 pizzériával rendelkező csoport azonnal felülvizsgálta a korábbi terveket és komoly központi marketing kampányba kezdett annak érdekében, hogy jelentősen növelje a partnerei értékesítéseit. "Emellett jelentős árkedvezményt tudtunk elérni beszállítóinknál, így a franchise átvevők költségei csökkentek. Jelenleg ezen az új, a járvány miatt összezsugorodott piacon óriási harc folyik a vásárlókért, ezért minden megteszünk, hogy partnereik maximalizálni tudják a bevételeiket. Mind helyi szinten, mind pedig országos szinten számos kampányt indítottunk. Új ajánlatokat készítünk, melyekkel kifejezetten a karanténba kényszerült embereket céloztuk meg, ezek annyira bejöttek, hogy ma már az összes online eladásaink 40%-át teszik ki." mondta Brandon Solano vezérigazgató, majd hozzá tette: "Nagyon sok jó ötletet kaptunk közvetlenül az átvevőktől, melyeket az egész rendszerre át tudtunk ültetni."
Folyamatosan kommunikál a franchise központ a partnerekkel az új marketing kezdeményezésekről, a várható változásokról és azok dinamikájáról, illetve az új jogszabályok rájuk gyakorolt hatásáról, beleértve azt is, hogy miként lehet pályázni a különféle állami támogatásokra.
AdvantaClean
A majd’ 230 egységgel rendelkező, épület felújításokkal, légtisztítással és ventillációval foglalkozó hálózat, közel megduplázta a nagy cégektől érkező megrendeléseit. Sok vállalat most határozott úgy, hogy az eddig halogatott döntéseket meghozzák és rendbe teszik irodájukat/telephelyüket magyarázza Bryan Bennett, az AdvantaClean elnöke. Emellett hatékonyabbá tették a franchise központ működését, így megelőzve a válság miatt esetlegesen fellépő likviditási problémákat. Az egész hálózatra kiterjedő beszerzési programot indítottunk el, hogy folyamatosan biztosítani tudjuk a partnereik számára a védőfelszereléseket, illetve a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközöket.
forrás: franchising.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
Sokszor írunk Amerikáról, vagy csak úgy általánosságban a világról. De kevés tanulmány foglalkozik azzal, mit várhatunk a saját környezetünkben, városainkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...