Amerikai válságkezelési stratégiák

Amerikában hasonlóan alakul a franchise helyzete / De vajon hasonlóan is kezelik?
Hétfő
2020.04.27.
Öt amerikai franchise hálózat vezetőjét kérdeztük meg, miként kezelik a jelenlegi válsághelyeztet? Milyen trükköket vetnek be a túlélés érdekében?
 

Xponential Fitness

A nyolc fitnesz brandet tömörítő vállalatot komoly kihívás elé állította a koronavírus, hiszen a járvány miatt lényegében valamennyi egységük bezárt. Az Xponential Fitness elsődleges célja az volt, hogy a vendégeiknek biztosítani tudják a mozgás lehetőségét ebben a nehéz időszakban is, emellett pedig a partnereik se essenek el minden bevételi forrástól. A hálózat egy teljesen új szolgáltatást indított, melynek köszönhetően a vendégek részt vehetnek otthon online az edzéseken. Emellett számos díjcsökkentést is kezdeményeztek, a marketing díjakat 50%-al mérsékelték, valamennyi, a szállítás során felmerülő költséget pedig átvállalta a franchise központ. Szintén segítettek minden átvevőnek az előnyösebben bérleti díjak kialkudásában, illetve egyéb fix költségek lefaragásában is - tette hozzá Anthony Geisler, a franchise hálózat alapítója és vezérigazgatója.

British Swim School

A 200 uszodával rendelkező British Swim School-t nagyon erősen érinti a válság, hiszen minden egységüket be kellett zárniuk. A hálózat egészen a helyzet normalizálódásáig elengedte a partnerek számára az összes fizetési kötelezettséget, ide értve a royalty-t, és a különböző marketing-, illetve technológiai szolgáltatások díját, ezzel is csökkentve a partnerekre nehezedő terheket. Minden átvevőnek segítünk abban, hogy a járványhelyzet végéig kedvezőbb bérleti feltételeket tudjanak kialkudni, illetve hogy minden költségüket a lehető legalacsonyabb szintre tudják csökkenteni - mondta Kevin Wilson, a hálózat vezérigazgatója.

Cousins Subs

A 127 egységgel rendelkező amerikai gyorsétterem már a járványhelyzet elején lefelezte a havi royalty-t, emellett pedig jelentősen csökkentette az átvevők által fizetendő marketing és technológiai hozzájárulás mértékét.  A hálózaton belül állandó a kommunikáció a partnereket és a központ között, folyamatosan tájékoztatjuk őket a legújabb változásokról, amelyek érintik a franchise szektort nyilatkozta Christine Specht vezérigazgató.

Rave Restaurant Group

A világszerte több mint 250 pizzériával rendelkező csoport azonnal felülvizsgálta a korábbi terveket és komoly központi marketing kampányba kezdett annak érdekében, hogy jelentősen növelje a partnerei értékesítéseit. "Emellett jelentős árkedvezményt tudtunk elérni beszállítóinknál, így a franchise átvevők költségei csökkentek. Jelenleg ezen az új, a járvány miatt összezsugorodott piacon óriási harc folyik a vásárlókért, ezért minden megteszünk, hogy partnereik maximalizálni tudják a bevételeiket. Mind helyi szinten, mind pedig országos szinten számos kampányt indítottunk. Új ajánlatokat készítünk, melyekkel kifejezetten a karanténba kényszerült embereket céloztuk meg, ezek annyira bejöttek, hogy ma már az összes online eladásaink 40%-át teszik ki." mondta Brandon Solano vezérigazgató, majd hozzá tette: "Nagyon sok jó ötletet kaptunk közvetlenül az átvevőktől, melyeket az egész rendszerre át tudtunk ültetni."

Folyamatosan kommunikál a franchise központ a partnerekkel az új marketing kezdeményezésekről, a várható változásokról és azok dinamikájáról, illetve az új jogszabályok rájuk gyakorolt hatásáról, beleértve azt is, hogy miként lehet pályázni a különféle állami támogatásokra.

AdvantaClean

A majd’ 230 egységgel rendelkező, épület felújításokkal, légtisztítással és ventillációval foglalkozó hálózat, közel megduplázta a nagy cégektől érkező megrendeléseit. Sok vállalat most határozott úgy, hogy az eddig halogatott döntéseket meghozzák és rendbe teszik irodájukat/telephelyüket magyarázza Bryan Bennett, az AdvantaClean elnöke. Emellett hatékonyabbá tették a franchise központ működését, így megelőzve a válság miatt esetlegesen fellépő likviditási problémákat. Az egész hálózatra kiterjedő beszerzési programot indítottunk el, hogy folyamatosan biztosítani tudjuk a partnereik számára a védőfelszereléseket, illetve a munkájuk elvégzéséhez szükséges eszközöket.

forrás: franchising.com


+17% / Ennyivel növekedett a Pizza Inn online értékesítése a járvány kezdete óta.
Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.