Harc a láthatatlan ellenséggel

Koronavírus
Koronavírus / Hogyan szállnak szembe hatásaival a magyar hálózatok
Kedd
2020.03.17.
Még a kezdeti fázisában jár Magyarországon a vírus terjedése, de már most lehet érezni a maradandó hatását a gazdaságban.
 

Még a kezdeti fázisában jár Magyarországon a vírus terjedése, de már most lehet érezni a maradandó hatását a gazdaságban.

A franchise szektort különösen érzékenyen érinti, hiszen a vírus negatív hatásainak elsősorban a vendéglátó szektor és a kiskereskedelem az elszenvedő alanya. Habár vannak olyan üzletek is, ahol különös forgalomnövekedés tapasztalható - például gyógyszertárak és azok az üzletek, ahol bespájzolásra vásárolnak a fogyasztók - összességében elmondható, hogy a vírus negatívan érinti a legtöbb szereplőt.

A magyar franchise szektorra is jellemző, hogy a legnagyobb hálózatok általában a vendéglátásban működnek, itt találhatók a legismertebb brandek is, mint a McDonald's. Ahogy külföldön, már nálunk is egyre csökkenő kereslet tapasztalható, hiszen a fogyasztók attól félnek, hogy ha egy alkalmazott lebetegedik a konyhában, akkor őket is megfertőzheti. Ezzel kapcsolatban fontos megjegyezni, hogy a CDC szerint nem bizonyított, hogy a vírus ételen keresztül terjedne, sokkal gyakoribb, hogy a készpénzzel való fizetésnél érintkezéskor vagy egyéb tárgyakon keresztül, de legfőképp cseppfertőzéssel, köhögéssel terjed.

A magyar franchise hálózatok jellemzően a közösségi médiában próbálják tájékoztatni ügyfeleiket, itt gyors és rövid üzenetekben könnyen el tudják érni a fogyasztókat. Általánosan az tapasztalható, hogy ahol megoldható ott átállnak a hálózatok az online kiszállításra, ezt javasolja például az AlphaZoo is Facebook oldalán.

Vannak ugyanakkor éttermek, ahol ez nem lehetőség, például a Budapest Makery esetében, ahol nem csak az étel elkészítése alkotja a kínálat részét, de magát az élményt, nem lehet házhoz vinni, nemrégen jelentették be, hogy előre nem látható ideig bezárnak. Ugyanígy tett a BITE Bakery Café, a hálózat mind három üzletét határozatlan ideig bezárja a mai naptól.

Más hálózatok is bezárásra kényszerülnek sajnos, különösen a nagy higiéniai veszéllyel járó szolgáltatókra igaz ez. Vezetői döntés alapján a Stilianos Babauszoda is arról adott tájékoztatást, hogy bezárnak a vírus idejére, mert ezt ítélték meg felelős döntésnek.

A most kialakult helyzetből is azt tapasztalhatjuk, hogy milyen fontos szerepe van a hálózatoknál a közösség építésnek. Hiszen egy Facebook oldalt vagy hírlevélküldést leszámítva nehéz lenne hatékonyan kommunikálni a jelenlegi helyzetet a fogyasztók felé. Különösen az induló hálózatok vannak most nehéz helyzetben, ahol ez az online marketing infrastruktúra még nem épült ki, így csak kevés vásárlót tudnak elérni és a legtöbben csak akkor értesülnek a hálózat konkrét intézkedéseiről, ha bemennek az üzletbe és ott találkoznak egy felhívó anyaggal.

A jelenlegi helyzetben elengedhetetlen, hogy a hálózatok egy egyértelmű üzenetben tájékoztassák ügyfeleiket. Fontos, hogy a bizalom fenntartása érdekében egy részletes leírást adjanak a rendszergazdák arról, hogy mit tesznek a fokozott higiénia érdekében, de az is elengedhetetlen, hogy új lehetőségek után nézzenek a csökkenő kereslet esetére - online kereskedés, házhozszállítás - és ezekről szintén tájékoztassák a vásárlókat. Azt is szem előtt kell tartani, hogy jelenleg mindenki nyugtalan, a bizonytalan helyzetben fontos, hogy egy külön posztban is megnyugtassák a fogyasztókat a hálózatok.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.