A franchise helyzete Kínában
A franchise szektor komoly növekedést mutatott az elmúlt évtizedben, a 100 legnagyobb hálózat számai rekordokat döntöttek 2015-ben, először érték el a 63 milliárd dollárt, ezt azonban visszaesés követte 2017-re.
2019 elejére 4,368 hálózat regisztrálta magát, de a nem hivatalos adatok 4,500-nál többet tartanak számon. Ez több mint 400,000 egységet jelent a piacon, ami a világon az egyik legnagyobb.
Átlagosan 90 egység tartozik egy hálózathoz, ami a nyugat-európai országokhoz, vagy az Egyesült Államokhoz képest nagyon kevésnek számít.
A franchise üzletek bevételének visszaesése ellenére a vásárlók száma folyamatosan növekszik, a kínai GDP évente 6-7%-ot emelkedik, a fogyasztás több mint 10%-os ugrást mutat évente. Ez főleg a fogyasztói társadalom kialakulásának a következménye.
A befektetőknek nagy lehetőség Kína, a vásárlók a külföldi brandeket preferálják, de a nagy mennyiségű vásárló nagyon heterogén piacot alkot.
A fogyasztók három jellegzetességét lehet kiemelni: a felső-közép osztályt, ők többségében, drága, magas minőségű szolgáltatásokat veszenek igénybe, mint például az utazás és szórakoztatás.
Az új fiatal vásárlókat, akinek az igényei gyorsan változnak, egyedi, jellegzetes vagy testreszabott termékek és szolgáltatásokra keresnek.
A kínai fogyasztók nagy előnyben részesítik az integrált digitális vásárlási élményeket, az online vásárlást, az új technológiák szélesebb körű hozzáférése miatt.
A hálózatok többféle módot választanak a kínai piacra való belépéshez, néhányan, mint befektetők, vagy exportőrök, beszerzők, vagy franchise hálózat építők jelennek meg. A franchise lehetővé teszi a átvevők számára, hogy használják üzleti modellt, márkát, know-how-t, szellemi tulajdont. Bevezethessék a márkás termékeket és szolgáltatásokat a kínai piacon, franchise díjak ellenében.
A franchise lehetővé teszi a rendszergazda számára, hogy kevesebb pénzt fektessen be, és felhasználja a franchise partnerek helyi ismereteit.
A KFC 1980-ban, a McDonald’s 1990-ben lépett be kínai piacra, de egyikük sem rögtön franchise-ban kezdte a terjeszkedést. A KFC 1992-ben kezdte meg a kisebb városokban franchise üzletek nyitását, és jelenleg 6000 egységgel rendelkezik Kínában, több mint kétszerese a McDonalds-nak, akik 2004-ben kezdték el Kínában a franchise expanziót.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...