McDonald’s és Carrefour, kéz a kézben
2011 Karácsonya előtt a varsói Árkádia bevásárlóközpontban nyitotta meg kapuit a legújabb McDonald's étterem, de ezúttal nem az éttermek szintjén, hanem a Carrefour szupermarket területén. A helyszínválasztás furcsának tűnhet (eddig Lengyelországban nem is volt ilyenre példa), ám az Egyesült Államokban a gyorséttermek előszeretettel választják élelmiszerláncok egy-egy nagyobb egységeit helyszínül.
"Az USA-ban a McDonald's több nagy szupermarkettel is együttműködik, ezt az új étteremnyitást onnan vettük át. Jó eredményeket várunk ettől az újfajta együttműködéstől, hiszen mindkét márka erős és jól ismert a lengyel piacon, így remélhetőleg egymást erősítik majd." - mondta el Krzysztof Kłapa, a lengyelországi McDonald's ügyvezető igazgatója.
Az étteremnyitásra egyébként az adott alkalmat, hogy a Carrefour átalakította teljes arculátat, a szupermarket kialakítását, elrendezését, a termékkínálatot, ezáltal lehetőséget kínálva a franchise ikon egy új éttermének kialakítására is.
A nyitás óta eltelt félév statisztikái biztatók - "az étterem pénzügyi eredményei fél év után ugyanazon a szinten vannak, mint más gyors-éttermeké, amik szintén az Arkadia bevásárlóközpontban találhatóak, csak az étterem-szinten." - tudtuk meg Krzysztof Kłapa-tól.
Az üzletház étterem szintjén egyébként már működik egy McDonald's egység, mégsem váltak egymás versenytársaivá és nem kell a vasárlókat megosztaniuk maguk közt.
"Az étterem-szinten található McDonald's továbbra is üzemel, hiszen mindkét étterem különböző célcsoportot ér el. Az új étterem a Carrefour azon vásárlóit szolgálja ki, akik a vásárlás közben egy kis szünetre vágynak." - Krzysztof Kłapa.
A McDonald's és a Carrefour is egyfajta próba-házasságként tekint erre az új üzleti kapcsolatra és - amennyiben sikeresen zárul a próbaidőszak - mindkét fél számára remek lehetőség lehet további vásárlók megnyerésében. Ahogy a McDonald's megjelenhet akár más szupermarketekben is, úgy a Carrefourban is kaphat lehetőséget egy másik gyorsétteremlánc.
(gum)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?