„Az oázisozás mára fogalommá vált!”

Boross Dávid, ügyvezető /Sokáig úgy tartották, hogy a városi kertészkedés megáll a muskátli ültetésnél. Ma már minden évszaknak megfelelően megújulhat a terasz, a nappali, ha néhány virágzó aprósággal feldobjuk.”
Hétfő
2018.10.22.
A kertészkedés iránti növekvő keresletet a mára 24 áruházzal rendelkező Oázis Kertészet minden téren igyekszik kielégíteni.
 

Az Oázis Kertészet az ország legnagyobb és egyben egyetlen kertészeti tematikájú franchise hálózata, mely fennállása óta töretlen sikereknek örvendhet. A mára már 24 áruházzal rendelkező franchise márka ügyvezetőjét, Boross Dávidot kérdeztük a franchise hálózat jelenlegi helyzetéről, a lehetséges új üzletnyitásokról, valamint jövőbeli terveikről.

Mit gondol, miben rejlik az Oázis Kertészet márka és franchise hálózat egyedisége, különlegessége?
Igazából nincs még egy ilyen kertészeti tematikus áruházlánc Magyarországon. Az elsődleges konkurenseinknek a barkácsáruházak számítanak, de mi sokkal erőteljesebben fókuszálunk a témánkra. Egy másik fontos elem, hogy a mi vásárlóink program-szerűen jönnek hozzánk vásárolni, azaz nem csak pénzt, hanem (szabad)időt is eltöltenek, élményekkel gazdagodnak. Mindemellett, mint hálózat, mi egy komplex megoldást biztosítunk a franchise partnereinknek, részt veszünk a beruházás megtervezésében, folyamatosan segítjük az üzemeltetést a különböző területeken (beszerzés, marketing, HR, stb.), illetve elemzéseket és értékeléseket végzünk az üzlet hatékonyságára vonatkozóan.

Hogyan hat a szezonalitás az áruházak forgalmára, mikor ideális Oázis Kertészetet nyitni?
A kertészetben nyilván a tavaszi szezon a legerősebb, illetve a karácsonyi időszak jelent még jó forgalmat. A marketing aktivitásunk elsődleges feladata, hogy a köztes időszakot „feltöltse vásárlókkal”. Tematikus trendnek az otthoni termesztést és a mindig megújuló lakásdekorációs igények változását mondanám. Az első természetesen nem arról szól, hogy jobban megéri egy paradicsomot, vagy epret otthon termeszteni, mint boltban megvenni. Az otthoni termesztés inkább egyfajta élményt jelent, kellemes kikapcsolódás a palánták nevelése és jó érzés, ha képesek vagyunk néhány zöldséget/gyümölcsöt magunknak termeszteni. Sokáig úgy tartották, hogy városi kertészkedés megáll a muskátli ültetésnél. Ma már minden évszaknak megfelelően megújulhat a terasz, a nappali, ha néhány virágzó aprósággal feldobjuk. Az oázisozás mostanra fogalommá vált, amire nagyon büszkék vagyunk.

Várható valamilyen változás, fejlesztés a franchise együttműködéseket, kondíciókat illetően?
Elég jól letisztult a rendszerünk, így a közeljövőben az üzletformátum nem fog változni. Ugyanakkor a mai világban a marketing és termék/szolgáltatás-fejlesztés területén szinte napi szintű változtatások szükségesek. Ez nálunk komoly hangsúlyt kap, sosem azon gondolkozunk, hogy mitől lesz valami egyszerűbb, hanem azon, hogy mitől lesz jobb! Az egyik legnagyobb kihívást a generációk együttélésének megoldása jelenti. Egészen különböző korú (értékrendű, affinitású, stb.) emberek dolgoznak együtt a saját csapatunkban és a vásárlóink közt is megtalálható minden korosztály. Tehát az Oázisban munkahelyként és üzletként is többgenerációs megoldást kell nyújtanunk.

Várható a közeljövőben új áruház, bővülés a hálózatban?
Az Oázis Kertészetek harmada a franchise rendszergazda tulajdonában üzemel, de természetesen nyitottak vagyunk az új franchise szerződésekre. Jelenleg két áruházunk van engedélyeztetési-építési szakaszban, ezek 2019-ben nyitnak. Folyamatosan keressük-találjuk az új helyeket, így a következő 5-6 évben még biztosan nyitunk új üzleteket, évente akár többet is.


Egy Oázis Kertészet nyitására olyan vállalkozók a legalkalmasabbak, akik már tulajdonosai egy vagy több vállalkozásnak (így van már egyfajta befektetői és vállalkozói tapasztalatuk), és most valami új felé nyitnának, valamint rendelkeznek a nyitáshoz szükséges tőkével.
Kovács Márton
journalist

népszerű a fórumban