„Az oázisozás mára fogalommá vált!”
Az Oázis Kertészet az ország legnagyobb és egyben egyetlen kertészeti tematikájú franchise hálózata, mely fennállása óta töretlen sikereknek örvendhet. A mára már 24 áruházzal rendelkező franchise márka ügyvezetőjét, Boross Dávidot kérdeztük a franchise hálózat jelenlegi helyzetéről, a lehetséges új üzletnyitásokról, valamint jövőbeli terveikről.
Mit gondol, miben rejlik az Oázis Kertészet márka és franchise hálózat egyedisége, különlegessége?
Igazából nincs még egy ilyen kertészeti tematikus áruházlánc Magyarországon. Az elsődleges konkurenseinknek a barkácsáruházak számítanak, de mi sokkal erőteljesebben fókuszálunk a témánkra. Egy másik fontos elem, hogy a mi vásárlóink program-szerűen jönnek hozzánk vásárolni, azaz nem csak pénzt, hanem (szabad)időt is eltöltenek, élményekkel gazdagodnak. Mindemellett, mint hálózat, mi egy komplex megoldást biztosítunk a franchise partnereinknek, részt veszünk a beruházás megtervezésében, folyamatosan segítjük az üzemeltetést a különböző területeken (beszerzés, marketing, HR, stb.), illetve elemzéseket és értékeléseket végzünk az üzlet hatékonyságára vonatkozóan.
Hogyan hat a szezonalitás az áruházak forgalmára, mikor ideális Oázis Kertészetet nyitni?
A kertészetben nyilván a tavaszi szezon a legerősebb, illetve a karácsonyi időszak jelent még jó forgalmat. A marketing aktivitásunk elsődleges feladata, hogy a köztes időszakot „feltöltse vásárlókkal”. Tematikus trendnek az otthoni termesztést és a mindig megújuló lakásdekorációs igények változását mondanám. Az első természetesen nem arról szól, hogy jobban megéri egy paradicsomot, vagy epret otthon termeszteni, mint boltban megvenni. Az otthoni termesztés inkább egyfajta élményt jelent, kellemes kikapcsolódás a palánták nevelése és jó érzés, ha képesek vagyunk néhány zöldséget/gyümölcsöt magunknak termeszteni. Sokáig úgy tartották, hogy városi kertészkedés megáll a muskátli ültetésnél. Ma már minden évszaknak megfelelően megújulhat a terasz, a nappali, ha néhány virágzó aprósággal feldobjuk. Az oázisozás mostanra fogalommá vált, amire nagyon büszkék vagyunk.
Várható valamilyen változás, fejlesztés a franchise együttműködéseket, kondíciókat illetően?
Elég jól letisztult a rendszerünk, így a közeljövőben az üzletformátum nem fog változni. Ugyanakkor a mai világban a marketing és termék/szolgáltatás-fejlesztés területén szinte napi szintű változtatások szükségesek. Ez nálunk komoly hangsúlyt kap, sosem azon gondolkozunk, hogy mitől lesz valami egyszerűbb, hanem azon, hogy mitől lesz jobb! Az egyik legnagyobb kihívást a generációk együttélésének megoldása jelenti. Egészen különböző korú (értékrendű, affinitású, stb.) emberek dolgoznak együtt a saját csapatunkban és a vásárlóink közt is megtalálható minden korosztály. Tehát az Oázisban munkahelyként és üzletként is többgenerációs megoldást kell nyújtanunk.
Várható a közeljövőben új áruház, bővülés a hálózatban?
Az Oázis Kertészetek harmada a franchise rendszergazda tulajdonában üzemel, de természetesen nyitottak vagyunk az új franchise szerződésekre. Jelenleg két áruházunk van engedélyeztetési-építési szakaszban, ezek 2019-ben nyitnak. Folyamatosan keressük-találjuk az új helyeket, így a következő 5-6 évben még biztosan nyitunk új üzleteket, évente akár többet is.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.