Szépség, ami az egyszerűségben rejlik
A legtöbb üzleti vállalkozással ellentétben a KIODA indulásának pillanata óta dinamikusan és robusztus ütemben fejlődik, bővíti üzlethálózatát. A márka első egysége 2015-ben nyitotta meg kapuit Malajziában, amiből szűk három esztendő alatt egy 50 üzletből álló hálózattá nőtte ki magát 13 országot meghódítva (főként ázsiai piacokat, mint Malajzia, Vietnám, Szingapúr, Kazahsztán, Nepál, India, Indonézia vagy Fülöp-szigetek). A hálózat javarészt franchise üzletekből áll, jelenleg több mint 40 egységet üzemeltetnek franchise partnerek. A lakberendezési és divatmárka most ezt a jólbevált receptet használná egy európai terjeszkedéshez. A koncepció már elérhető a hálózat franchise ajánlatán keresztül. A vállalat Magyarországon és a régió többi országában is aktívan keres franchise partnereket.
A KIODA igyekszik megkülönböztetni magát a többi kiskereskedelmi lánctól elsősorban innovatív, játékos és vonzó termékkörrel. A KIODA üzletekben számtalan designer terméket találunk a játékoktól és kozmetikumoktól kezdve az irodafelszeléseken át a lakberendezési tárgyakig. Ami közös ezekben a különböző termékekben, az az ötletes, trendi, mégis egyszerű design. Jason Taya, a vállalat franchise fejlesztésekért felelős igazgatója szerint a design „a márkanévbe van égetve.”
„A KIODA egy szó, ami koreaiul annyit tesz: aranyos, szimpatikus, szerethető; így pedig a márkanév a teljes termékkört leírja. Ugyanakkor üzleti filozófiánk alapja, hogy még a legkevesebbet használt dolgok, otthoni tárgyak is lehetnek gyönyörűek és személyesek” – magyarázta Tay úr. A franchise igazgató hozzátette, a vásárlók pozitívan reagálnak a KIODA üzletek egyedi, speciális hangulatára és kialakítására is, ami – az ő szemléletében – a koreai pop kultúra által inspirált, részletes és jólátgondolt tervezés eredménye. A márka világszerte foglalkoztat és von be a fejlesztésekbe designereket.
Mindemellett fontos eleme a KIODA üzletek sikerének , hogy a kínálatot rendszeresen frissítik, és negyedévente száz új termék kerül bevezetésre minden egységben. Tay elmondása szerint így biztosítható, hogy a termékkör biztosan friss és trendi marad.
Azon vállalkozók számára, akik egy remek üzleti lehetőséget látnak a koncepcióban, illetve annak magyarországi adaptálásában, elérhető a franchise ajánlat (egy KIODA üzlet megnyitásának lehetősége), aminek a legnagyobb előnye, hogy a befektetésük alacsonyabb lesz, mintha önállóan indítanának hasonló vállalkozást a teljes logisztikai-, beszállítói- és háttérhálózat kiépítésével.
A KIODA üzletek átlagos alapterülete 140 négyzetméter, a KIODA sztenderdeknek megfelelő berendezéshez és kialakításhoz kapcsolódó költségek mértéke pedig elsősorban az üzlethelyiség állapotától függ. Azonban a franchise átadó eddigi tapasztalatai alapján becslés azért tehető, így a franchise partnereknek nagyjából 150-280 ezer dollár (kb. 40-80 millió forint) közötti befektetéssel kell számolniuk. Ebben nincs benne az ingatlan vételi vagy bérleti költségei, viszont fedez minden más költséget a licence- és jogdíjaktól kezdve a kialakításon, design megoldásokon, IT rendszereken, képzéseken és betanításon át az első árukészlet beszerzéséig.
„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk franchise partnereink felé, ami természetesen nemcsak az áruk rendszeres beszállítását jelenti, de például támogatást a megfelelő helyszín kiválasztásában, kialakításában. Tulajdonképpen az együttműködés teljes ideje alatt mellettük állunk, partnereink nyugodt szívvel számíthatnak ránk a tréning, marketing, üzletfejlesztés, adminisztráció területeken is” – emelte ki Jason Tay.
Mindezekből következően KIODA partnerek lehetnek olyan vállalkozók is, akiknek nincsen korábbi ágazati tapasztalatuk. „Amit partnereinktől elvárunk, az az energikusság, munkahajlandóság és annak igénye, hogy egy erős pozíciót építsenek a helyi piacokon. Időről időre képesnek kell lenniük gyors és hatékony döntést hozni, így ezen képesség megléte is fontos a partneri kiválasztás során. Másrészről viszont nyitottak vagyunk a kommunikáció felé, és biztatjuk partnereinket, hogy osszák meg velünk saját tapasztalataikat és javaslataikat. Végsősoron a franchise együttműködés nálunk a tapasztalatcseréről és értékteremtésről szól, amiből mindkét fél egyaránt profitálhat.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.