Tovább dagad a Fornetti franchise

Közel 40 százalékos növekedést ért el a Fornetti Csoport a 2015 nyarán történt tulajdonosváltása óta. Legutóbbi, 2017. július 31-én zárult üzleti évében a vállalat árbevétele, a 10,1 százalékos növekedésnek köszönhetően elérte a 100 millió eurót (31 milliárd forintot), és továbbra is dinamikus, évi 5-6 százalékos bővülésre számítanak – közölte a kecskeméti központú cég.
A Fornettit két évvel ezelőtt vásárolta fel a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazója, a svájci-ír Aryzta cégcsoport, és azóta a magyar alapítású márka a csoport egyik zászlóshajójává nőtte ki magát. A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon (például Görögországban vagy Ausztriában) is megjelent, emellett megerősítette pozícióját az elsőszámú külföldi piacának számító Romániában, valamint Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így hazánkban elsősorban a franchise partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég.
A jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a "bolt a boltban" koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a HORECA üzletágat, azaz a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik – ismertette a terveket Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója. Így tehát a hálózatfejlesztés elsősorban a külföldi piacokra összpontosít a jövőben, de azért Magyarországon is várható fejlesztés: egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra már elkészültek a tervek.
Bánhidi Attila, a Fornetti Csoport ügyvezetője, az Aryzta AG CEE kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy a meglévő piacok fejlesztése (mint pl. Lengyelország, ahol jövő augusztusig 50 új franchise boltot és nagyjából ugyanennyi "pékség a boltban" típusú üzletet nyitnának) mellett új piacok meghódítása is szerepel a tervek között. A Fornetti hamarosan megjelenik Cipruson, valamint továbbra is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is.
A Fornetti termékeket 1800 ”in-store bakery”, vagyis ”pékség a boltban” típusú üzletben forgalmazzák. A márka ernyője alatt egy közel 3000 partnerből álló franchise hálózat működik, valamint kiskereskedelmi partnereinél 11 országban, további 2000 sütési ponton megtalálhatóak termékei.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
Az áruházlánc új üzletformátummal, további beruházásokkal és üzletnyitásokkal erősíti magyarországi pozícióját.
legolvasottabb

A franchise egy a Rendszergazda, és az átvevő közötti szerződéses kapcsolat, ami egyre népszerűbbé és népszerűbbé válik minden ágazatban.
A 25 évvel ezelőtt alapított bajor specialitásokat kínáló és kiváló söreiről jól ismert Paulaner franchise hálózat világszerte több mint 50 éttermet üzemeltet.
Közép-Európa egyik legnagyobb étteremoperátora 144 Starbucks kávézóval bővítheti tovább hálózatát. Szlovákiába is belépnek.
Több szempont szerint is kategorizálhatjuk a különböző franchise rendszereket. Itt megpróbáljuk bemutatni a legfontosabb besorolásokat, típusokat.
Egy korábbi McDonald’s dolgozó videói vírusként járták be a TikTok-ot, ahol a hálózat „titkairól” beszél.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?