A fagyasztott pékáru értékesítés alapján a Fornetti Csoport 10,1 százalékkal növelte éves árbevételét a 2016/17-es üzleti évében, melyhez a magyar vállalat 8,7, a román 14,1, a bolgár pedig 24,4 százalékos növekedéssel járult hozzá.
Péntek
2017.11.17.
Két év alatt közel 40 százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el, és további bővülés elé tekint a Fornetti Csoport.
 

Közel 40 százalékos növekedést ért el a Fornetti Csoport a 2015 nyarán történt tulajdonosváltása óta. Legutóbbi, 2017. július 31-én zárult üzleti évében a vállalat árbevétele, a 10,1 százalékos növekedésnek köszönhetően elérte a 100 millió eurót (31 milliárd forintot), és továbbra is dinamikus, évi 5-6 százalékos bővülésre számítanak – közölte a kecskeméti központú cég.

A Fornettit két évvel ezelőtt vásárolta fel a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazója, a svájci-ír Aryzta cégcsoport, és azóta a magyar alapítású márka a csoport egyik zászlóshajójává nőtte ki magát. A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon (például Görögországban vagy Ausztriában) is megjelent, emellett megerősítette pozícióját az elsőszámú külföldi piacának számító Romániában, valamint Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így hazánkban elsősorban a franchise partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég.

A jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a "bolt a boltban" koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a HORECA üzletágat, azaz a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik – ismertette a terveket Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója. Így tehát a hálózatfejlesztés elsősorban a külföldi piacokra összpontosít a jövőben, de azért Magyarországon is várható fejlesztés: egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra már elkészültek a tervek.

Bánhidi Attila, a Fornetti Csoport ügyvezetője, az Aryzta AG CEE kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy a meglévő piacok fejlesztése (mint pl. Lengyelország, ahol jövő augusztusig 50 új franchise boltot és nagyjából ugyanennyi "pékség a boltban" típusú üzletet nyitnának) mellett új piacok meghódítása is szerepel a tervek között. A Fornetti hamarosan megjelenik Cipruson, valamint továbbra is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is.

A Fornetti termékeket 1800 ”in-store bakery”, vagyis ”pékség a boltban” típusú üzletben forgalmazzák. A márka ernyője alatt egy közel 3000 partnerből álló franchise hálózat működik, valamint kiskereskedelmi partnereinél 11 országban, további 2000 sütési ponton megtalálhatóak termékei.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.