A fagyasztott pékáru értékesítés alapján a Fornetti Csoport 10,1 százalékkal növelte éves árbevételét a 2016/17-es üzleti évében, melyhez a magyar vállalat 8,7, a román 14,1, a bolgár pedig 24,4 százalékos növekedéssel járult hozzá.
Péntek
2017.11.17.
Két év alatt közel 40 százalékos árbevétel-növekedést könyvelhetett el, és további bővülés elé tekint a Fornetti Csoport.
 

Közel 40 százalékos növekedést ért el a Fornetti Csoport a 2015 nyarán történt tulajdonosváltása óta. Legutóbbi, 2017. július 31-én zárult üzleti évében a vállalat árbevétele, a 10,1 százalékos növekedésnek köszönhetően elérte a 100 millió eurót (31 milliárd forintot), és továbbra is dinamikus, évi 5-6 százalékos bővülésre számítanak – közölte a kecskeméti központú cég.

A Fornettit két évvel ezelőtt vásárolta fel a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékáru forgalmazója, a svájci-ír Aryzta cégcsoport, és azóta a magyar alapítású márka a csoport egyik zászlóshajójává nőtte ki magát. A Fornetti az elmúlt két évben több új piacon (például Görögországban vagy Ausztriában) is megjelent, emellett megerősítette pozícióját az elsőszámú külföldi piacának számító Romániában, valamint Bulgáriában. A magyar piacon a Fornetti hosszú ideje az egyik legnagyobb szereplő, így hazánkban elsősorban a franchise partnerek és a fogyasztók megtartására törekszik a cég.

A jövőben Lengyelországban, Romániában, Görögországban és Ausztriában elsősorban a "bolt a boltban" koncepcióban látnak nagy lehetőségeket, de a franchise hálózatot, valamint a kereskedelmi tevékenységet és a HORECA üzletágat, azaz a szállodákban, éttermekben és kávézókban való jelenlétet is bővítik – ismertette a terveket Balthas Klein, a Fornetti vezérigazgatója. Így tehát a hálózatfejlesztés elsősorban a külföldi piacokra összpontosít a jövőben, de azért Magyarországon is várható fejlesztés: egy újabb, közel egymillió eurós kiskunfélegyházi beruházásra már elkészültek a tervek.

Bánhidi Attila, a Fornetti Csoport ügyvezetője, az Aryzta AG CEE kereskedelmi igazgatója kiemelte, hogy a meglévő piacok fejlesztése (mint pl. Lengyelország, ahol jövő augusztusig 50 új franchise boltot és nagyjából ugyanennyi "pékség a boltban" típusú üzletet nyitnának) mellett új piacok meghódítása is szerepel a tervek között. A Fornetti hamarosan megjelenik Cipruson, valamint továbbra is zajlanak az előkészületei a német piacra való belépésnek, és ambiciózus terveik vannak Horvátországban is.

A Fornetti termékeket 1800 ”in-store bakery”, vagyis ”pékség a boltban” típusú üzletben forgalmazzák. A márka ernyője alatt egy közel 3000 partnerből álló franchise hálózat működik, valamint kiskereskedelmi partnereinél 11 országban, további 2000 sütési ponton megtalálhatóak termékei.