Jó üzlet a nyelvtudás
- Jamrik Márta, magyarországi igazgató
Az angliai központú LCF Kids Club 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon. Az első hazai nyelviskola franchise hálózatot működtető Fun Languages Hungary Nyelvoktató Kft. közel 25 éves tapasztalattal a háta mögött értékesíti a gyerekek számára szervezhető nyelvtanfolyamok képviseleti jogát. A jelenleg több mint 40 magyarországi partnerrel rendelkező hálózat egységei egyaránt megtalálhatóak a nagyvárosokban és a kisebb településeken is. A nyelvoktatási trendekről és a jövőbeni tervekről kérdeztük Jamrik Mártát, az LCF Kids Club magyarországi mester franchise jogtulajdonosát.
Franchising.hu: Hogyan érdemes a gyermekeket nyelvekre tanítani? Mik a jelenlegi trendek Magyarországon?
Jamrik Márta: Amikor 1993-ban elindultunk Magyarországon a Kids Club tanfolyamokkal, a legkisebb tanulóink középső- és nagycsoportos óvodások voltak. Ma pedig már hat hónapos kortól szervezzük a baba-mama angol tanfolyamokat, mert nagyon megnőtt a kereslet a pici babák szülei részéről.
Egy kisgyereknek úgy célszerű elsajátítania az idegen nyelvet is, ahogyan a saját anyanyelvét: természetesen. Mindez egy 1:1 oktatásban nehezen valósulhat meg, ráadásul tisztelet a kivételnek, de a legtöbb magánóra kisgyermekkorban leginkább a korrepetálásról szól. A házi feladatot készítik el közösen és az iskolai tananyagot gyakorolják be vagy tanulják meg előre a gyerekek a pedagógussal.
A Kids Club foglalkozásokon örömmel, csapatban „játszanak” angolul és szinte észre sem veszik, mennyire sok mindent megtanulnak. A tanfolyamaink nagyon jól kiegészítik az iskolai oktatást, így nincs szükségük a foglalkozásainkra járó kisiskolás gyerekeknek arra, hogy magánórákra járjanak.
Mennyire izgalmas, változatos a tananyag?
Mivel teljesen saját anyagokból tanítunk, nem fordulhat elő, hogy a gyerekek ugyanabból a tananyagból tanuljanak az iskolában, és így nem lesz unalmas számukra a tanóra. Van úgy, hogy nálunk ismerkednek előbb egy-egy témakörrel, akkor azt később az iskolai órákon ismétlik, vagy éppen fordítva. Az pedig tény, hogy minél többször, többféle formában találkoznak egy adott szókinccsel, annál maradandóbb lesz a nyelvtudásuk, és ez nagyon jó hatással van a gyermekek iskolai eredményére, motivációjára is.
Az LCF franchise többféle üzletformátumot is kínál. Pontosan milyen lehetőségeik vannak a csatlakozni kívánó vállalkozóknak?
Szeretnénk, ha a korai nyelvoktatás minél több kisgyermek számára elérhető lenne, és mivel a legtöbb franchise partnerünk nem üzleti befektető, hanem nyelvtanár, ezért kifejezetten alacsony csatlakozási díjakkal dolgozunk. Azt is mondhatnám, hogy a csatlakozás ingyenes, hiszen a díj tulajdonképpen teljes egészében az induló oktatási és marketing anyagok, képzések költsége. Mivel nem előírás a saját helyszín, a legtöbb tanfolyamunk óvodában és iskolában működik, így a csatlakozási díj szinte mindent tartalmaz ahhoz, hogy egy partner el tudja indítani a tanfolyamokat.
A partnerek kétféle együttműködési formából választhatnak. Az egyik a Simple franchise, amelyet kisebb területekre javaslunk, ahol a partnereknek a lakosok számától függően van lehetőségük egy havi fix jutalék fizetésére. Nagyobb településeken pedig a Super franchise az ajánlott, ahol a jutalék mértéke a tanfolyami díjak bizonyos százaléka.
A Fun Languages Hungary Nyelvoktató Kft. az LCF Kids mester franchise partnere Szlovákiában és Romániában is. Ezeken a piacokon hogy halad a hálózatfejlesztés?
Szlovákiában nagyon szép létszámmal működnek a Kids Club tanfolyamaink, nemrégiben új partnerrel is bővültünk. Romániában pedig most folynak a tárgyalások a tanfolyamok indításáról. Megjegyzem, nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az angliai anyacég munkáját is segítjük. Nemzetközi tréning központként is működünk, így Szloboda Anikóval közösen (aki franchise partnerünk és a képzéseinkért is felelős), nagyon sok külföldi csatlakozó számára tartottunk már képzéseket a Kids Club módszertanából, marketingjéről.
Mik a magyarországi hálózatfejlesztési tervek rövid- és középtávon?
Célunk a franchise partnerek tanulói létszámának növelése mellett, az országos terjeszkedés, partnerek bevonása új településeken. Jelenleg több partnerrel is folynak az egyeztetések, amelynek köszönhetően ősztől sokkal több helyszínen tudnak majd a gyerekek Kids Club tanfolyamra járni.
Milyen készségekkel, erőforrásokkal kell rendelkezniük a franchise partnereknek?
Az ideális franchise partner maga is jól beszéli a nyelvet, pedagógus és/vagy közgazdász diplomával rendelkezik. Elkötelezett híve a korai nyelvelsajátításnak és a módszertanunknak, nem csak egy üzleti lehetőségként tekint rá. Tud rendszerben dolgozni, jól kommunikál és kiterjedt kapcsolati tőkével rendelkezik. Kitartó, vidám és kedves személyiség. Tárgyi elvárásunk a legtöbb családban megtalálható: számítógép, színes nyomtató, internet, mobil telefon, plusz egy lamináló gép.
Pedagógusoknak (nem csak nyelvtanároknak), a korai nyelvoktatást fontosnak tartó vállalkozóknak, nyelviskolák, játszóházak vezetőinek kifejezetten ajánljuk a partnerré válást.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!