Jó üzlet a nyelvtudás

- Jamrik Márta, magyarországi igazgató
Az angliai központú LCF Kids Club 1993-ban kezdte meg működését Magyarországon. Az első hazai nyelviskola franchise hálózatot működtető Fun Languages Hungary Nyelvoktató Kft. közel 25 éves tapasztalattal a háta mögött értékesíti a gyerekek számára szervezhető nyelvtanfolyamok képviseleti jogát. A jelenleg több mint 40 magyarországi partnerrel rendelkező hálózat egységei egyaránt megtalálhatóak a nagyvárosokban és a kisebb településeken is. A nyelvoktatási trendekről és a jövőbeni tervekről kérdeztük Jamrik Mártát, az LCF Kids Club magyarországi mester franchise jogtulajdonosát.
Franchising.hu: Hogyan érdemes a gyermekeket nyelvekre tanítani? Mik a jelenlegi trendek Magyarországon?
Jamrik Márta: Amikor 1993-ban elindultunk Magyarországon a Kids Club tanfolyamokkal, a legkisebb tanulóink középső- és nagycsoportos óvodások voltak. Ma pedig már hat hónapos kortól szervezzük a baba-mama angol tanfolyamokat, mert nagyon megnőtt a kereslet a pici babák szülei részéről.
Egy kisgyereknek úgy célszerű elsajátítania az idegen nyelvet is, ahogyan a saját anyanyelvét: természetesen. Mindez egy 1:1 oktatásban nehezen valósulhat meg, ráadásul tisztelet a kivételnek, de a legtöbb magánóra kisgyermekkorban leginkább a korrepetálásról szól. A házi feladatot készítik el közösen és az iskolai tananyagot gyakorolják be vagy tanulják meg előre a gyerekek a pedagógussal.
A Kids Club foglalkozásokon örömmel, csapatban „játszanak” angolul és szinte észre sem veszik, mennyire sok mindent megtanulnak. A tanfolyamaink nagyon jól kiegészítik az iskolai oktatást, így nincs szükségük a foglalkozásainkra járó kisiskolás gyerekeknek arra, hogy magánórákra járjanak.
Mennyire izgalmas, változatos a tananyag?
Mivel teljesen saját anyagokból tanítunk, nem fordulhat elő, hogy a gyerekek ugyanabból a tananyagból tanuljanak az iskolában, és így nem lesz unalmas számukra a tanóra. Van úgy, hogy nálunk ismerkednek előbb egy-egy témakörrel, akkor azt később az iskolai órákon ismétlik, vagy éppen fordítva. Az pedig tény, hogy minél többször, többféle formában találkoznak egy adott szókinccsel, annál maradandóbb lesz a nyelvtudásuk, és ez nagyon jó hatással van a gyermekek iskolai eredményére, motivációjára is.
Az LCF franchise többféle üzletformátumot is kínál. Pontosan milyen lehetőségeik vannak a csatlakozni kívánó vállalkozóknak?
Szeretnénk, ha a korai nyelvoktatás minél több kisgyermek számára elérhető lenne, és mivel a legtöbb franchise partnerünk nem üzleti befektető, hanem nyelvtanár, ezért kifejezetten alacsony csatlakozási díjakkal dolgozunk. Azt is mondhatnám, hogy a csatlakozás ingyenes, hiszen a díj tulajdonképpen teljes egészében az induló oktatási és marketing anyagok, képzések költsége. Mivel nem előírás a saját helyszín, a legtöbb tanfolyamunk óvodában és iskolában működik, így a csatlakozási díj szinte mindent tartalmaz ahhoz, hogy egy partner el tudja indítani a tanfolyamokat.
A partnerek kétféle együttműködési formából választhatnak. Az egyik a Simple franchise, amelyet kisebb területekre javaslunk, ahol a partnereknek a lakosok számától függően van lehetőségük egy havi fix jutalék fizetésére. Nagyobb településeken pedig a Super franchise az ajánlott, ahol a jutalék mértéke a tanfolyami díjak bizonyos százaléka.
A Fun Languages Hungary Nyelvoktató Kft. az LCF Kids mester franchise partnere Szlovákiában és Romániában is. Ezeken a piacokon hogy halad a hálózatfejlesztés?
Szlovákiában nagyon szép létszámmal működnek a Kids Club tanfolyamaink, nemrégiben új partnerrel is bővültünk. Romániában pedig most folynak a tárgyalások a tanfolyamok indításáról. Megjegyzem, nagy megtiszteltetés számunkra, hogy az angliai anyacég munkáját is segítjük. Nemzetközi tréning központként is működünk, így Szloboda Anikóval közösen (aki franchise partnerünk és a képzéseinkért is felelős), nagyon sok külföldi csatlakozó számára tartottunk már képzéseket a Kids Club módszertanából, marketingjéről.
Mik a magyarországi hálózatfejlesztési tervek rövid- és középtávon?
Célunk a franchise partnerek tanulói létszámának növelése mellett, az országos terjeszkedés, partnerek bevonása új településeken. Jelenleg több partnerrel is folynak az egyeztetések, amelynek köszönhetően ősztől sokkal több helyszínen tudnak majd a gyerekek Kids Club tanfolyamra járni.
Milyen készségekkel, erőforrásokkal kell rendelkezniük a franchise partnereknek?
Az ideális franchise partner maga is jól beszéli a nyelvet, pedagógus és/vagy közgazdász diplomával rendelkezik. Elkötelezett híve a korai nyelvelsajátításnak és a módszertanunknak, nem csak egy üzleti lehetőségként tekint rá. Tud rendszerben dolgozni, jól kommunikál és kiterjedt kapcsolati tőkével rendelkezik. Kitartó, vidám és kedves személyiség. Tárgyi elvárásunk a legtöbb családban megtalálható: számítógép, színes nyomtató, internet, mobil telefon, plusz egy lamináló gép.
Pedagógusoknak (nem csak nyelvtanároknak), a korai nyelvoktatást fontosnak tartó vállalkozóknak, nyelviskolák, játszóházak vezetőinek kifejezetten ajánljuk a partnerré válást.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!