Új franchise portált kap Lettország
A franchise és üzleti lehetőségek iránt érdeklődők új helyről kaphatnak inspirációt, elindul Lettország országos franchise portálja, az ágazat híreinek és a franchise lehetőségeknek szentelt FranchiseINFO.lv. Ugyan kevesebb, mint 2 milliós lakosságával a Balti ország nem tartozik a nagy piacok sorába, mégis számos sikeres franchise márkával büszkélkedhet. „A franchise ágazat Lettországban gyorsan fejlődik, minden évben új hazai és nemzetközi márkák jelennek meg. Erős jelenlétük van az olyan franchise óriásoknak, mint a McDonald’s, KFC, Subway, Hilton, Radisson vagy az Accor csoport. A hazai márkák közül pedig (elsősorban a lett piac mérete miatt) eleve a nemzetközi terjeszkedés tervével alakítják ki koncepciójukat” – mondta el Juris Roganovs, a FranchisingINFO.lv alapítója.
Az országhatáron átnyúló expanzió tekintetében ezidáig a legnagyobb sikereket a 15 évvel ezelőtt, Rigában alapított Stenders márka érte el a lett franchise hálózatok közül. Észak-Európa egyik legnagyobb természetes kozmetikum gyártója ma már több mint 200 üzlettel rendelkezik Európa és Ázsia húsz országában, melyek közül három található Magyarországon, mindhárom Budapesten.
Egy másik sikersztori Lettországból a Narvesen üzletlánc története. A ma már norvég tulajdonban működő hálózat szintén a lett fővárosban, Rigában született meg 1997-ben. A márkanév alatt jelenleg 248 üzlet és kioszk kínál szendvicseket, gyorsételeket, süteményeket, hideg- és melegitalokat, újságokat. A franchise partnerré válás a Narvesen esetében már nagyjából kétezer eurótól lehetséges, és a franchise központ teljeskörű képzési és támogatási rendszert kínál partnereinek.
Ilyen és ezekhez hasonló hírek között böngészhetnek a FranchiseINFO.lv olvasói, ami persze – a lett nyelvű tartalom miatt – a magyar olvasók többségének nem egyszerű feladat. Éppen ezért a Franchising.hu a jövőben beszámol minden olyan lett franchise hálózatról, melynek expanziós tervei között célállomásként szerepel Magyarország is.
A FranchiseINFO.lv kiadói a lettországi székhelyű Francity vállalat, valamint Közép és Kelet Európa vezető franchise tanácsadó vállalata, a Magyarországon és a régió további tíz országában jelenlévő PROFIT system.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...