Elkelt Románia vezető élelmiszerlánca

A vételár szempontjából ez a legnagyobb értékű adásvételi szerződés Romániában a kiskereskedelmi szektorban és a legnagyobb olyan beruházás, amelyet egy magán befektetői alap eszközöl.
Péntek
2016.11.25.
Egy félmilliárd eurós megállapodás keretében régiós magán befektetői alaphoz kerül a közel 500 boltot összefogó romániai Profi üzletlánc.
 

Több mint félmilliárd euróért vásárolja meg a romániai Profi áruházláncot üzemeltető Profi Rom Food 100 százalékos részvénycsomagját a Mid Europa Partners szakmai befektetőcsoport - tudatta a bukaresti szaksajtó csütörtökön. A csomagot az Enterprise Investors (amely egy idén november végén lezáruló adásvétel keretében az Intersport franchise 110 üzletéből álló hálózatát szerezte meg az Adriai régióban) által kezelt Polish Enterprise Fund VI adja el. Az 533 millió euróról szóló, a román hatósági engedélyek megszerzésének függvényében hatályba lépő szerződést szerdán írták alá.

A Profi rendelkezik a legkiterjedtebb, csaknem 500 üzletet magába foglaló hálózattal Romániában. A 244 településen jelen lévő, közel 11 ezer alkalmazottat foglalkoztató üzletlánc idei becsült forgalma 800 millió euró lesz, 50 százalékkal magasabb, mint 2015-ben. Tavaly a Profi üzletlánc az előző évinél csaknem kétszer nagyobb, 11,6 millió eurós nyereséget jelentett.

Az Enterprise hat éve 66 millió euróért vette meg az akkor még csak 67 üzlettel rendelkező romániai Profi-üzletláncot, az utóbbi években pedig évente csaknem száz üzlettel bővítette a hálózatot. Az új részvényes folytatni akarja az expanziót, és azt tervezi, hogy néhány éven belül megkétszerezi az üzletek számát.

Az 1999-ben alapított Mid Europa Partners a közép- és délkelet-európai piacokra koncentráló, kivásárlással foglalkozó, a térségben vezető szerepet betöltő befektető, amely indulása óta körülbelül 4,3 milliárd eurónyi forrást gyűjtött, és kezelt. A Mid Europa budapesti, isztambuli, londoni és varsói irodáival úttörő szerepet játszott a magántőke terén a régióban - olvasható a szakmai befektető honlapján.


legolvasottabb

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.