Saját üzletek kiválasztása
A lengyel főváros immáron 14. alkalommal adott otthont Közép és Kelet Európa legnagyobb franchise kiállításának és vásárának; a Franchise Expo 2016 több mint 7000 vállalkozót, befektetőt és franchise iránt érdeklődőt hozott össze. A lengyel és külföldi látogatók értékes üzleti kapcsolatokat alakítottak ki, sokan megtalálták a hozzájuk leginkább illő franchise koncepciót, üzleti lehetőséget vagy egyszerűen csak megismerték a legújabb trendeket a franchise világából. Ezutóbbihoz kínált remek lehetőséget a kísérőprogramokként megrendezett előadások és szemináriumok.
A franchise expón kiállító 173 franchise márka közül legnagyobb számban – a korábbi évekkel összhangban – a gasztronómiai ágazatot képviselték a hálózatok (több mint 50 koncepció), amin belül a gyorséttermi franchise-ok mellett mind számosságukban, mind pedig népszerűségükben kiemelkedtek a fagylaltos koncepciók – 10 kiállító is a fagylaltkedvelőkre építette franchise üzletét. A gasztronómia és vendéglátás ágazat mellett az expóra kilátogatók sok más iparág franchise képviselőinek ajánlatai közül is válogathattak, így jelen voltak bankok, ingatlanközvetítő, utazásiiroda hálózatok, ahogy nyelviskolák, lakberendezési és divat márkák, kiskereskedelmi koncepciók.
Az érdeklődők összesen 19 szolgáltató és kereskedelmi ágazat 173 képviselőjének ajánlatát tekinthették meg, érdeklődésben pedig szintén nem volt hiány: a három nap alatt több mint 7000 ember vett részt a rendezvényen. „Mi nagyjából 120 franchise partneri érdeklődőt regisztráltunk az expó alatt, ami egy remek eredmény a számunkra. Tapasztalataink szerint a franchise érdeklődők 6-8 százaléka válik tényleges franchise partnerünkké” – avatott be az expón kiállító eSmoking World e-cigaretta kereskedelmi franchise vezetője.
„Ugyan a legtöbb koncepció a lengyel piacra pozícionálta magát, több olyan márkával is találkozhattunk, melyeknek expanziója az egész régiót és Magyarországot is érinti” – mondta el a helyszínen Szabó Tibor, a főszervező PROFIT system magyarországi irodájának vezetője. Hozzátette, a kiállító márkák közül sokan a magyar piacon is aktívak (mint például a Burger King, a Coffeeshop Company, a Curves, a SPAR vagy a Duna House csoport által nemrég felvásárolt Metrohouse), vagy Magyarországon is elérhető franchise ajánlatuk. Utóbbira példa a hét feltörekvő és jól ismert amerikai gasztro-márka (mint a Dairy Queen vagy Denny’s), valamint egy trambulin-park hálózat régiós fejlesztéséért felelős EGS vállalat is.
A régiós franchise rendezvények sorában a lengyelországi franchise expót követi az osztrák franchise vásár november 4-5. között, valamint november 15-én a – szintén PROFIT system szervezésben megvalósuló – prágai Franchise Fair.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...