Virágzó franchise hálózat
Az elmúlt két évtizedben folyamatosan jöttek létre kertészeti vállalkozások, amelyek kezdetben ki tudták elégíteni a fogyasztók igényeit. Azonban az életszínvonal javulásával megnövekedett a kertészeti cikkek iránti kereslet, melyet felismertek a hipermarketek és barkácsáruházak. A kiskereskedők nem tudták felvenni a versenyt a nagyméretű vállalatokkal szemben sem a marketing, sem pedig az árubeszerzés terén, azonban a kertészeti cikkek értékesítése magas szakmai hozzáértést igényel, amit a nagyáruházak nem tudtak kellőképpen biztosítani. Ezt a hiányosságot ismerte fel az Oázis Kertészet, amikor meghonosította Magyarországon a „gardencenter” fogalmát.
„Alapvetően a 30,000 lélekszám feletti lakosságú településeken hozzuk létre áruházainkat. A hazai piacon nagyságrendileg 50-60 Oázis Kertészet fér meg úgy, hogy franchise partnerek érdekei ne sérüljenek – egyelőre 18 áruházzal rendelkezünk, melyek közül a három budapestit saját magunk üzemeltetjük.” – Boross Dávid, az Oázis Kertészet marketing igazgatója.
Az Oázis áruházak mellett létrehoztak egy másik üzlettípust, az Oázis Mini-t, melyet a partnerek igénye hívott életre. Ezeket az üzleteket a nagyobb áruházak üzemeltetői működtetik, egyrészt kis településeken, másrészt ideiglenes jelleggel - például Csopakon a nyári szezonban az ajkai kertészet irányítása alatt.
A franchise átvevők részesednek a központi marketing előnyeiből, segítséget kapnak a megfelelő terület kiválasztásában, az alkalmazottak szakmai tréningeken vehetnek részt, illetve igény szerint az Oázis központi adatbázisából biztosítja a munkaerőt, ami nagy segítséget jelenthet egy új áruház nyitásakor. A közeljövőt illetően Boross Dávid elmondta, hogy 3 hét múlva nyitnak új üzletet Tatabányán, illetve augusztus végén Szlovákiában megkezdi működését második egységük.„Elsősorban Magyarországra koncentrálva bővítjük a hálózatot, de nyitottak vagyunk terjeszkedni a környező országok irányába is. Mivel kertészeteink létesítéséhez több ezer négyzetméteres területre van szükség, ezért minket is érint a plázastop törvény. A tatabányai beruházás még a törvény hatálybalépése előtt lett bejelentve, de remélhetőleg a jövőben is megkapjuk az engedélyeket, mivel nagy múlttal rendelkező magyar tulajdonú cég vagyunk, nem alkalmazunk toxikus eljárásokat, és alkalmazottaink hazai állampolgárok.”
(pcs)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
E-kereskedelem kategóriában nyert díjat a DIEGO honlapja 2021-ben.
A magyarországi terjeszkedés után Romániában és Szlovákiában folytatná az expanziót a DIEGO.
Sopronban nyitja legújabb egységét a Matrackuckó, mely két éven belül megszeretné duplázni üzletei számát.
Hat év után ismét franchise partnert keres Magyarországon a magas minőségű lakás- és háztartási textíliákat, lakberendezési termékeket kínáló Dekoria hálózat.
Dekoria – a gyönyörű otthonért. Bizonyított üzleti projekt belépési díj nélkül!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.