Jó üzlet a franchise
Kiből válhat jó franchise-átadó és kinek való a franchise-átvevői lét? Mik egy jó franchise rendszer kritériumai? Hogyan kell elkészíteni egy üzleti modellt, és mitől lesz az versenyképes? Többek közt ezekre a kérdésekre ad választ a Piac&Profit, 'Jó üzlet a franchise' c. rendezvénye, ahol a franchise-üzletben sikereket elért vállalkozások és szakértők osztják meg tapasztalataikat, és betekintést engednek a franchise-sikersztorik megvalósulásának titkaiba. Egy sikeres üzleti koncepció franchise rendszerben való kiterjesztése, vagy - a másik oldalról megközelítve - egy kidolgozott és kipróbált üzleti modell megvásárlása remek döntésnek bizonyulhat.
Április 24-én, szerdán a BKIK székházban 10 órakor veszi kezdetét a franchise rendezvény, amelyet Mandel Katalin, a Magyar Franchise Szövetség főtitkára kezd meg előadásával. Őt követik fél órás előadásokkal a franchise különböző területeihez kapcsolódó szakértők, akik igyekeznek majd bemutatni a franchise tevékenység minden aspektusát, mind átvevői, mind pedig átadói szemszögből. Az előadások során sok más mellett kiderül, hogy üzletünk alkalmas-e franchise hálózat kialakítására, milyen jogi, pénzügyi kötelezettségekkel jár egy franchise rendszer kidolgozása, mik a jó franchise hálózat ismérvei, hogyan tartható fenn a növekedés, illetve, hogy miért jelent biztonságot egy márka védőernyője, miért érdemes csatlakozni egy franchise-hálózathoz, mire figyeljünk a hálózat kiválasztásakor.
Az előadások után egy rövid szünet következik, majd neves franchise hálózatok hazai képviselőivel kezdetét veszi az Interaktív Fórum, ahol lehetőség adódik a témák részletesebb megismerésére, illetve személyesen kérdezhetünk a rendszergazdák sikereiről, kudarcairól, tapasztalataikról, és kérhetjük ki véleményüket a minket érdeklő, specifikusabb kérdésekben is.
Az előadók között, illetve az Interaktív Fórumon olyan márkák képviselői lesznek jelen, mint az Otthon Centrum, a Szamos Marcipán, a Nordsee, a Wienerwald, a Party Point, az AlphaZoo vagy a High Care Cosmetics.
(További információk és regisztrálás a rendezvényre itt.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.