Jó üzlet a franchise

Kiből válhat jó franchise-átadó és kinek való a franchise-átvevői lét? Mik egy jó franchise rendszer kritériumai? Hogyan kell elkészíteni egy üzleti modellt, és mitől lesz az versenyképes? Többek közt ezekre a kérdésekre ad választ a Piac&Profit, 'Jó üzlet a franchise' c. rendezvénye, ahol a franchise-üzletben sikereket elért vállalkozások és szakértők osztják meg tapasztalataikat, és betekintést engednek a franchise-sikersztorik megvalósulásának titkaiba. Egy sikeres üzleti koncepció franchise rendszerben való kiterjesztése, vagy - a másik oldalról megközelítve - egy kidolgozott és kipróbált üzleti modell megvásárlása remek döntésnek bizonyulhat.
Április 24-én, szerdán a BKIK székházban 10 órakor veszi kezdetét a franchise rendezvény, amelyet Mandel Katalin, a Magyar Franchise Szövetség főtitkára kezd meg előadásával. Őt követik fél órás előadásokkal a franchise különböző területeihez kapcsolódó szakértők, akik igyekeznek majd bemutatni a franchise tevékenység minden aspektusát, mind átvevői, mind pedig átadói szemszögből. Az előadások során sok más mellett kiderül, hogy üzletünk alkalmas-e franchise hálózat kialakítására, milyen jogi, pénzügyi kötelezettségekkel jár egy franchise rendszer kidolgozása, mik a jó franchise hálózat ismérvei, hogyan tartható fenn a növekedés, illetve, hogy miért jelent biztonságot egy márka védőernyője, miért érdemes csatlakozni egy franchise-hálózathoz, mire figyeljünk a hálózat kiválasztásakor.
Az előadások után egy rövid szünet következik, majd neves franchise hálózatok hazai képviselőivel kezdetét veszi az Interaktív Fórum, ahol lehetőség adódik a témák részletesebb megismerésére, illetve személyesen kérdezhetünk a rendszergazdák sikereiről, kudarcairól, tapasztalataikról, és kérhetjük ki véleményüket a minket érdeklő, specifikusabb kérdésekben is.
Az előadók között, illetve az Interaktív Fórumon olyan márkák képviselői lesznek jelen, mint az Otthon Centrum, a Szamos Marcipán, a Nordsee, a Wienerwald, a Party Point, az AlphaZoo vagy a High Care Cosmetics.
(További információk és regisztrálás a rendezvényre itt.)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.