Már a Közel-Keleten jár a PROFIT system

A nemzetközi PROFIT system csoport közel 20 évvel ezelőtt indult útjára Lengyelországban, azzal a céllal, hogy támogassa és összefogja a franchise piac szereplőit, összehozza a franchise hálózatokat a franchise iránt érdeklődő vállalkozókkal, befektetőkkel. A vállalat franchise expók szervezése mellett kiadója és szerkesztője többek közt országos franchise magazinoknak, valamint franchise portáloknak 10 országában (köztük Magyarországon). Ehhez a kiterjedt portfólióhoz csatlakozott a közelmúltban a szaúd-arábiai franchise portál – a Franchise.sa elindítása a közel-keleti piacra lépés első állomása.
Közép és Kelet Európa vezető franchise tanácsadója elindítja átfogó tanácsadói és média szolgáltatásait Szaúd-Arábiában. Ahogyan azt a vállalat sajtóközleményben kiemelte, a közel-keleti terjeszkedés egy kézenfekvő válasz a piaci trendekre, ugyanis a régió a nemzetközi franchise márkák egyik legkedveltebb állomásává vált az utóbbi években. A legtöbb franchise rendszer a vendéglátás, a gasztronómia és divat ágazatokban tevékenykedik, melyek közül a kávézók (mint a kanadai Tim Hortons, az amerikai Starbucks vagy a brit Costa Coffee), valamint a divat márkák (GAP, Banana Republic, H&M, stb.) emelkednek ki.
Szaúd-Arábia a Közel-Kelet legnagyobb piaca és egyben a leggyorsabban növekvő gazdasága. Ahogy az egész régióban, úgy az országban is jelentős fejlődésen ment keresztül a franchise szektor az elmúlt években, köszönhetően a nemzetközi franchise márkák egyre nagyobb számú megjelenésének. Jelenleg több mint 300 külföldi vállalat van jelen franchise partnereken keresztül Szaúd-Arábiában, míg nagyjából 30 belföldi márka épített ki franchise rendszert az országban. Elemzők a multi-milliárd dollárra becsült szaúdi franchise piac 12-15 százalékos bővülésére számítanak éves szinten. A rendszeres franchise díjak és royalty-k összesített értéke nagyjából évi 1,3 milliárd dollár.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A TikTok, több mint egymilliárd felhasználójával, mára sokkal több lett, mint egy szórakoztató alkalmazás. Fedezd fel, hogyan vált a platform valódi, fizikai üzletekből álló franchise hálózatok ugródeszkájává!