Már a Közel-Keleten jár a PROFIT system
A nemzetközi PROFIT system csoport közel 20 évvel ezelőtt indult útjára Lengyelországban, azzal a céllal, hogy támogassa és összefogja a franchise piac szereplőit, összehozza a franchise hálózatokat a franchise iránt érdeklődő vállalkozókkal, befektetőkkel. A vállalat franchise expók szervezése mellett kiadója és szerkesztője többek közt országos franchise magazinoknak, valamint franchise portáloknak 10 országában (köztük Magyarországon). Ehhez a kiterjedt portfólióhoz csatlakozott a közelmúltban a szaúd-arábiai franchise portál – a Franchise.sa elindítása a közel-keleti piacra lépés első állomása.
Közép és Kelet Európa vezető franchise tanácsadója elindítja átfogó tanácsadói és média szolgáltatásait Szaúd-Arábiában. Ahogyan azt a vállalat sajtóközleményben kiemelte, a közel-keleti terjeszkedés egy kézenfekvő válasz a piaci trendekre, ugyanis a régió a nemzetközi franchise márkák egyik legkedveltebb állomásává vált az utóbbi években. A legtöbb franchise rendszer a vendéglátás, a gasztronómia és divat ágazatokban tevékenykedik, melyek közül a kávézók (mint a kanadai Tim Hortons, az amerikai Starbucks vagy a brit Costa Coffee), valamint a divat márkák (GAP, Banana Republic, H&M, stb.) emelkednek ki.
Szaúd-Arábia a Közel-Kelet legnagyobb piaca és egyben a leggyorsabban növekvő gazdasága. Ahogy az egész régióban, úgy az országban is jelentős fejlődésen ment keresztül a franchise szektor az elmúlt években, köszönhetően a nemzetközi franchise márkák egyre nagyobb számú megjelenésének. Jelenleg több mint 300 külföldi vállalat van jelen franchise partnereken keresztül Szaúd-Arábiában, míg nagyjából 30 belföldi márka épített ki franchise rendszert az országban. Elemzők a multi-milliárd dollárra becsült szaúdi franchise piac 12-15 százalékos bővülésére számítanak éves szinten. A rendszeres franchise díjak és royalty-k összesített értéke nagyjából évi 1,3 milliárd dollár.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.