Új csomagküldő hálózat Magyarországon
A Cseh Köztársaságból indult csomagküldő vállalat, a Zásilkovna.cz (Magyarországon Csomagküldő.hu) tovább bővítette közép-európai hálózatát. Alig egy pár héttel a lengyelországi megjelenés után, a (Csehországban és Szlovákiában franchise rendszerben terjeszkedő) vállalat hazánkban is megnyitotta első üzletét. A budapesti helyszínt ráadásul hamarosan újabbak követhetik, rövid idő alatt az ország minden pontján megjelenne a hálózat. Hazánk mellett a Zásilkovna az év második felében további országokban, Romániában és Szlovéniában tervezi régiós expanziójának folytatását.
A Zásilkovna hálózata nem csak elosztó és átvevő pontokat takar. A hagyományos kézbesítő helyek mellett a vállalat a tavalyi év végén indította el saját márkaüzlet projektjét, ahol a partner web-áruházak – a helyszín kiválasztása után – megjeleníthetik, valamint közvetlenül értékesíthetik termékeiket. A Cseh köztársaságban már 3 ilyen üzlet működik, és ezek aktív bővítése is a tervek között szerepel.
Az új projekt mellett a Zásilkovna jelenleg több mint 6 ezer web-áruháznak kínálja vásárlók elérésének lehetőségét. Most, ezek előtt a web-áruházak előtt – a Zásilkovna környező országokban való terjeszkedésével – szintén új piacok nyílnak meg. És úgy tűnik van is igény a termékekre a szomszédos piacokon, a cseh üzletemberek 2014 első felében a megrendelések közel 50 százalékos növekedéséről számoltak be 2013 megegyező időszakához képest. Pedig egészen mostanáig a web-áruházak nagy része nem is gondolt a határokon túli értékesítésre.
„Az új üzletekkel a cseh web-áruházak export tevékenységét is támogatni szeretnénk, amelyek jó esélyekkel indulnak a környező piacokon. A web-áruházak, akik velünk működnek együtt, Kelet- és Nyugat-Európában is használhatják a hálózat fejlett infrastruktúráját és stratégiai helyszíneit. A külföldi vásárlók pedig olyan előnyöket élvezhetnek, mint az alacsony költségek, a minőségi szolgáltatás és az eredeti termékek” – mondta el Simona Kijonkova cégalapító.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.