A nemzetközi konfliktusok árnyékában

Annak ellenére, hogy az Inditex értékesítésből származó árbevétele 5,6 százalékkal, 8,09 milliárd euróra nőtt idén az első fél évben, a világ legnagyobb ruházati kiskereskedelmi cégcsoportjának adózott eredménye 2,4 százalékkal, 928 millió euróra (291 milliárd forint) esett vissza a július végéig tartó hat hónapban az előző év azonos időszakához képest. Tavaly ugyanebben az időszakban 951 millió eurót tett ki a nyereség.
A profit csökkenésének oka egyrészt az Európa és a cég harmadik legnagyobb piacának számító Oroszország között kialakult gazdasági és politikai feszültség, másrészt az Iszlám Állam szélsőséges dzsihadista szervezet előretörése miatt válságos a helyzet a cégcsoport egy másik nagy piacán, a Közel-Keleten. A helyi valuták értéke is csökkent az euróval szemben mindkét térségben. Az árfolyamhatások a csoportszintű értékesítési bevétel növekedését mintegy 4 százalékkal fogták vissza az Inditex közlése szerint.
Pablo Isla, a vállalatcsoport elnök-vezérigazgatója úgy vélekedett: a világszintű jelenlét miatt az árfolyamhatások kiegyenlítődnek hosszabb távon. A spanyol textilipari óriáscég elsősorban ázsiai – főleg kínai – terjeszkedésének köszönhetően az utóbbi években megelőzte fő riválisait, a svéd Hennes & Mauritzot és az amerikai GAP-et is. Ezen felül online jelenlétét is erősítette: a hónap elejétől a Zara online is elérhető Mexikóban, így már 26 online piacon van jelen a divatóriás. Még az idei év során a vállalat tervez virtuális üzletet nyitni Dél-Koreában, valamint kiterjeszteni online jelenlétét Kínában is.
Az Inditex elsőszámú piacát továbbra is Európa jelenti, az értékesítések 45,6 százalékát könyvelhette el az öreg kontinensen – nem számolva hazai piacát, Spanyolországot, ahonnan az értékesítések 19,3 százaléka származott.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Brutale a divat szektorban szerzett 10 éves tapasztalatát osztaná meg franchise átvevőivel.
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
népszerű a fórumban
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsenek a franchise átadók által gyakran használt havi franchise díjak,...
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...