Nehéz mindenkinek megfelelni
A londoni és New York-i tőzsdén is jegyzett Intercontinental Hotels Group (IHG) 4700 hotellel rendelkezik, melyek összesen 690 ezer szobát kínálnak a világ 100 országában. A csoport portfóliója kilenc erős márkát tartalmaz, beleértve a Holiday Inn, Crown Plaza, Intercontinental Hotels és HuaLuxe hotel márkákat. Ekkora méretek menedzseléséhez egy tiszta stratégiára van szükség, és az Intercontinentalnak van is egy: a saját, vállalati tulajdonú hotelek értékesítése és franchise fejlesztés.
Azonban ez a refranchising stratégia sok kritikát váltott ki egy amerikai fedezeti alap, a Marcato Capital részéről, ami arra próbálja rábírni a menedzsmentet, hogy keressenek fúziós lehetőségeket más amerikai hotelcsoportokkal. A menedzsment visszautasította ezt, de a vita és az érvelések még hatással lehetnek arra, hogy merre is halad tovább az IHG.
A vállalat most azonosította a kulcspiacokat: Németország és Nagy-Britannia Európában, Amerikában Kanada és az Egyesült Államok, valamint Oroszország, Kína, Indonézia és India. Az amerikai piacon, 3200 hotellel (és egy erős menetrenddel további hotelek építésére) a vállalat piacvezető a középkategóriában. A csoport kétszáz hotellel és 68 ezer szobával rendelkezik Kínában, legtöbbjük Crown Plaza és Holiday Inn márkák alatt működnek és a terv, hogy ezeket a számokat megduplázzák – elsősorban a növekvő középosztállyal rendelkező városokat megcélozva. Indiában a cég mindössze 18 hotellel rendelkezik, de folyamatosan javítja ezt a portfóliót. Mostanáig a csoport optimista volt az oroszországi potenciállal kapcsolatban is, de az ukrajnai problémák még felzaklathatják a várakozásokat.
A csoportszintű bevételek tavaly 1,9 milliárd dollárra rúgtak, 680 millió dolláros üzemi eredménnyel. Az Amerikai kontinens a legjelentősebb piac, a bevételek csaknem fele származik innen. Európa a második 400 millió dolláros bevétellel és 100 milliós eredménnyel. Az IHG piaci értéke 9 milliárd dollár, és az elmúlt 10 évben összesen több mint 10 milliárd dollárt jutatott vissza részvényeseinek. Ez alatt az idő alatt a vállalat kb. két milliárd dollárt be is fektetett egy részvény-visszavásárlási programba, amibe további 110 milliót terveznek invesztálni. Talán ez húzódhat a Wyndham Hotels korábbi ajánlatának elutasítása vagy a Marcato Capital javaslatára adott reakció mögött.
Akárhogy is legyen, a vállalat részvényei közel 30 százalékkal nőttek az elmúlt 12 hónap során. Azonban a problémákkal az orosz és kínai piacokon, a sok máshol (pl. Tájföldön vagy Egyiptomban) tapasztalt politikai nyugtalanságokkal és egy felpaprikázott részvényesi körrel, most talán nem a legideálisabb az idő a befektetésre.
Forrás: Irish Independent
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Kétszámjegyű forgalomnövekedéssel és új hotelmárkát is magába foglaló, bővülő kínálattal robog a Neckermann Magyarország.
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja meg kapuit a Petőfi Sándor utcai Postapalota épületében.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
A régió legnagyobb hotelcsoportja bővíti portfólióját. 8 országban, köztük Magyarországon fejlesztheti az Adagio apartman-hotel márkákat.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...