Nehéz mindenkinek megfelelni

A londoni és New York-i tőzsdén is jegyzett Intercontinental Hotels Group (IHG) 4700 hotellel rendelkezik, melyek összesen 690 ezer szobát kínálnak a világ 100 országában. A csoport portfóliója kilenc erős márkát tartalmaz, beleértve a Holiday Inn, Crown Plaza, Intercontinental Hotels és HuaLuxe hotel márkákat. Ekkora méretek menedzseléséhez egy tiszta stratégiára van szükség, és az Intercontinentalnak van is egy: a saját, vállalati tulajdonú hotelek értékesítése és franchise fejlesztés.
Azonban ez a refranchising stratégia sok kritikát váltott ki egy amerikai fedezeti alap, a Marcato Capital részéről, ami arra próbálja rábírni a menedzsmentet, hogy keressenek fúziós lehetőségeket más amerikai hotelcsoportokkal. A menedzsment visszautasította ezt, de a vita és az érvelések még hatással lehetnek arra, hogy merre is halad tovább az IHG.
A vállalat most azonosította a kulcspiacokat: Németország és Nagy-Britannia Európában, Amerikában Kanada és az Egyesült Államok, valamint Oroszország, Kína, Indonézia és India. Az amerikai piacon, 3200 hotellel (és egy erős menetrenddel további hotelek építésére) a vállalat piacvezető a középkategóriában. A csoport kétszáz hotellel és 68 ezer szobával rendelkezik Kínában, legtöbbjük Crown Plaza és Holiday Inn márkák alatt működnek és a terv, hogy ezeket a számokat megduplázzák – elsősorban a növekvő középosztállyal rendelkező városokat megcélozva. Indiában a cég mindössze 18 hotellel rendelkezik, de folyamatosan javítja ezt a portfóliót. Mostanáig a csoport optimista volt az oroszországi potenciállal kapcsolatban is, de az ukrajnai problémák még felzaklathatják a várakozásokat.
A csoportszintű bevételek tavaly 1,9 milliárd dollárra rúgtak, 680 millió dolláros üzemi eredménnyel. Az Amerikai kontinens a legjelentősebb piac, a bevételek csaknem fele származik innen. Európa a második 400 millió dolláros bevétellel és 100 milliós eredménnyel. Az IHG piaci értéke 9 milliárd dollár, és az elmúlt 10 évben összesen több mint 10 milliárd dollárt jutatott vissza részvényeseinek. Ez alatt az idő alatt a vállalat kb. két milliárd dollárt be is fektetett egy részvény-visszavásárlási programba, amibe további 110 milliót terveznek invesztálni. Talán ez húzódhat a Wyndham Hotels korábbi ajánlatának elutasítása vagy a Marcato Capital javaslatára adott reakció mögött.
Akárhogy is legyen, a vállalat részvényei közel 30 százalékkal nőttek az elmúlt 12 hónap során. Azonban a problémákkal az orosz és kínai piacokon, a sok máshol (pl. Tájföldön vagy Egyiptomban) tapasztalt politikai nyugtalanságokkal és egy felpaprikázott részvényesi körrel, most talán nem a legideálisabb az idő a befektetésre.
Forrás: Irish Independent
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Kétszámjegyű forgalomnövekedéssel és új hotelmárkát is magába foglaló, bővülő kínálattal robog a Neckermann Magyarország.
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
A szállodalánc második budapesti tagja 2020-ban nyitja meg kapuit a Petőfi Sándor utcai Postapalota épületében.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
A régió legnagyobb hotelcsoportja bővíti portfólióját. 8 országban, köztük Magyarországon fejlesztheti az Adagio apartman-hotel márkákat.
legolvasottabb

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
népszerű a fórumban
Folyamatos terjeszkedésben
Sziasztok! Szeretnélek informálni benneteket, hogy mindkét fiók átvételre került. Szép napot kívánok: Melinda
Folyamatos terjeszkedésben
A Summer Time Travel franchise központ - az országos partner keresés mellett - most két fiókirodát kínál átadásra: Nagykovácsi fiók Miskolci...